تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کنسل کردن بلیت پروازهایِ آمریکا شامل جریمه نمی‌شود

به دنبال توافق با ایرلاین‌های خارجی برای متوقف کردن سیاست پرداخت جریمه روی بلیت‌های استردادی پروازهای آمریکا، مقرر شد چنانچه این بلیت‌ها تا پیش از ۲۸ ژانویه (۹ بهمن) خریداری شده باشد، استرداد آنها بدون پرداخت جریمه انجام شود.

به گزارش شمانیوز: محمدحسن کرمانی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی با اعلام این مطلب گفت: به دنبال اقدام برخی ایرلاین‌های خارجی برای دریافت جریمه از مسافران ایرانی که درصدد کنسل کردن پروازشان به آمریکا تحت تاثیر سیاست‌های این کشور برآمده بودند، جلسه فوری در سازمان هواپیمایی کشوری با حضور انجمن‌های صنفی مسافراتی و هوایی، نماینده هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و همینطور نمایندگانی از برخی شرکت‌های هواپیمایی مستقر در ایران از جمله لوفت‌هانزا، ایرفرانس، قطرایرویز، الامارات، ترکیش و اتریشی برگزار شد که در نهایت توافق شد تمام مسافران ایرانی که تا پیش از ۲۸ ژانویه (زمان اجرای دستور مسدود شدن صدور ویزا برای اتباع مسلمان ۷ کشور و جلوگیری از ورود مسافران این کشورها به آمریکا) بلیت تهیه کرده‌اند و اکنون قصد استرداد و یا جابجایی تاریخ آن را دارند، هزینه‌ای به عنوان جریمه پرداخت نکنند.

وی افزود: این دستور شامل حال مسافرانی که پس از ۲۸ ژانویه بلیت پرواز آمریکا را خریده‌اند نمی‌شود، چرا که در آن تاریخ دستور رییس جمهور آمریکا صادر و اجرا شده بود و مسافران در جریان شرایط این کشور قرار داشتند.

کرمانی درباره نحوه استرداد جریمه‌هایی که در این مدت توسط ایرلاین‌ها از مسافران ایرانی گرفته شده گفت: بعید است ایرلاین‌ها جریمه‌ای گرفته باشند و مسافران در این مدت اندک بلیتی را کنسل کرده باشند. هرچند اگر این اتفاق افتاده باشد، با توجه به توافقی که صورت گرفته شرکت‌های هواپیمایی موظف‌اند این مبالغ را برگردانند.

وی تاکید کرد: علاوه بر استرداد، جابجایی تاریخ بلیت‌هایی که تا پیش از زمان مقرر (۲۸ ژانویه) خریداری شده، بدون پرداخت جریمه ممکن خواهد بود. البته هواپمایی قطر اعلام کرد که این کار را آغاز کرده است.

کرمانی بیان کرد: خوشبختانه این جلسه به موقع برگزار شد که با توافق شرکت‌های هواپیمایی، از اجرای تصمیمی که می‌توانست به مسافران ایرانی بدون آنکه مقصر باشند، خسارتی وارد کند، جلوگیری شد.
منبع:ایسنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کنسل کردن بلیت پروازهایِ آمریکا شامل جریمه نمی‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..