تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افتتاح 3 کتابخانه در استان همزمان با دهه فجر

ساعت: 11:13 منتشر شده در مورخ: 1395/11/12 شناسه خبر: 1022425

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: در ایام دهه مبارک فجر 3 کتابخانه عصمت آباد، خاکعلی و خجسته آبیک و همچنین بخش مرجع کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین افتتاح می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   صبح قزوین، نشست خبری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین به منظور تشریح برنامه‌های این نهاد در ایام دهه مبارک فجر با حضور اصحاب رسانه  در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد.


رویا اسماعیلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در این نشست اظهار کرد: کشور ایران دارای تمدن و فرهنگ کهن است و در همه دنیا ایرانیان را مردمانی هنردوست، فرهنگ دوست و اهل کتاب و مطالعه می‌شناسند.

وی افزود: کارهای فرهنگی ارزنده‌ای در کتابخانه‌ها انجام می‌شود اما در برخی مناطق اطلاع رسانی و معرفی مطلوبی از این فعالیت‌ها صورت نگرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌ها در معرفی کتابخانه‌ها و رسالت اداره کل کتابخانه‌های استان و به طور کلی ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

سرانه مطالعه کتاب دراستان 15 دقیقه است
وی سرانه مطالعه استان را 15 دقیقه اعلام کرد و گفت: تعداد کتابخانه‌های استان قزوین 63 باب می‌باشد که از این تعداد 34 کتابخانه نهادی و 29 کتابخانه مشارکتی است.

اسماعیلی با اشاره به جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری استان قزوین بیان کرد: تعداد اعضای کتابخانه‌های استان 70 هزار نفر، تعداد نسخ کتاب‌های موجود در استان ۸۸۲ هزار نسخه، تعداد امانت‌دهی کتاب سالانه ۵۰۰ هزار جلد کتاب و زیربنای کتابخانه‌های استان نیز ۳۱ هزار مترمربع است.

وی با اشاره به فعالیت کتابخانه‌های قزوین تصریح کرد: کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین در سال 78 تاسیس شد و در حال حاضر دارای 70 هزار نسخه کتاب و 7 هزار عضو کتابخانه است همچنین کتابخانه علامه رفیعی قزوین، دومین کتابخانه مهم استان به شمار می‌آید که جزء کتابخانه‌ پایلوت به لحاظ نسخ خطی و سنگی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: فرم‌های نیازسنجی در کتابخانه‌های استان در دو بخش کتابخوانان و کتابداران تهیه شده تا متناسب با اعلام نیاز آنها کتاب‌های مورد نظر تهیه شود.

وی ادامه داد: براساس ارزیابی صورت گرفته کتاب رمان و ادبی دارای بیشترین متقاضی بودند همچنین کتب درسی نیز مورد تقاضای مخاطبان بود اما این موضوع جزء سیاست‌های نهاد کتابخانه عمومی نیست و بیشتر کتب درسی موجود در کتابخانه‌های استان اهدایی هستند. 

اسماعیلی تصریح کرد: از ابتدای شهریور ماه تاکنون حدود 10 میلیون کتاب از ناشران و نویسندگان پس از طی مراحل قانونی خریداری شده و در اختیار کتابخانه‌ها قرار داده شده است. 

وی با اشاره به کتاب‌های پرطرفدار در کشور بیان کرد: کتاب گفتگو با خدا، دغدغه‌های فرهنگی از دیدگاه مقام معظم رهبری و انسان 250 ساله جزء کتاب‌های پرطرفدار در کشور است که براساس اعلام نیاز استان‌ها، کتب غنی و پرمحتوا متناسب با نیاز مخاطبات تهیه می‌شود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در ادامه با اشاره به برنامه‌های دهه فجر گفت: در ایام دهه مبارک فجر 3 کتابخانه مشارکتی عصمت آباد، خاکعلی و خجسته روز آبیک و بخش مرجع کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین افتتاح می‌شود.

وی در پایان گفت: برگزاری مسابقه انقلاب اسلامی ویژه کارمندان و کتابداران اداره کل کتابخانه‌ها، جلسات جمع‌خوانی کتاب خاطرات مرحوم آقای خاکساران، روایتگری انقلاب در زنگ مدارس با حضور کتابداران، جلسه ویژه نابینایان ویژه انقلاب اسلامی، برپایی نمایشگاه کتب ویژه انقلاب اسلامی در کتابخانه‌ها و برگزاری جلسات رونمایی و نقد کتاب از جمله برنامه‌های ایام دهه مبارک فجر است. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افتتاح 3 کتابخانه در استان همزمان با دهه فجر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..