تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی درمان های موثر خانگی برای گلودرد

معرفی درمان های موثر خانگی برای گلودرد

معرفی درمان های موثر خانگی برای گلودرد 

گلودرد ممکن است در اثر بسیاری از بیماری ها و مشکلات در بدن ایجاد گردد که می توان آن را با درمان های خانگی تسکین داد. زمانی که گلو درد دارید ممکن است بلعیدن بزاق یا سرفه کردن شما را اذیت کند. گلودرد می‌تواند بسیار حاد و شدید گردد. برخی از درمان‌های خانگی در این شرایط به کمک شما می‌آیند و می‌توانند

شرایط را بهبود ببخشند. اگر از چنین شرایطی رنج می‌برید استفاده از موادی که آن را تسکین می‌دهد بسیار عالی خواهد بود. عسل، چای گرم و شربت سرفه می تواند از التهاب گلو بکاهد و باعث بهبود شرایط شود. اما اگر می‌خواهید واقعا از شر گلو درد خلاص شوید باید درمان‌هایی که در ادامه بیان می‌کنیم را امتحان نمایید.

با آب و نمک غرغره کنید:

آب و نمک می‌تواند با کمتر کردن اسیدی که منجر به سوزش گلو می‌شود، التهاب موجود را بهبود ببخشد. همچنین استفاده از این محلول می‌تواند عفونت‌ها یا مواد محرک را به سطح گلو برساند تا بدن راحت تر با آن دست و پنجه نرم کند. برای اینکه بتوانید از تمامی این مزایا بهره مند شوید، یک چهارم الی یک دوم قاشق چایخوری نمک را در هشت اونس آب گرم حل کنید.هر دو ساعت یکبار با این محلول غرغره کنید.

مایعات بسیار سرد بنوشید:

شاید بلعیدن مواد در چنین شرایطی بسیار دشوار باشد اما زمانی که نوشیدنی یخ دار میل می‌کنید گلو بی حس می‌شود و می‌تواند التهابی که باعث ایجاد گلو درد شده است را کمتر کند.

از خوردن مواد اسیدی چشم بپوشید:

رفلاکس اسید یکی از دلایل اصلی ایجاد گلو درد است. این موضوع بدین معناست که بدتر کردن رفلاکس می‌تواند گلو درد را بدتر کند یا آن را طولانی تر نماید. به همین خاطر، متخصصان توصیه می‌کنند از خوردن نوشابه، غذاهای سرخ شده یا مرکباتی همچون پرتغال یا لیمو خودداری کنید. همچنین بهتر است چند ساعت قبل از خواب از خوردن مواد غذایی اجتناب نمایید. خوردن غذا قبل از خواب می‌تواند رفلاکس اسید را بدتر کند.

آنتی اسید مصرف کنید:

اگر مقصر اصلی گلو درد شما به خاطر رفلاکس اسید است مصرف آنتی اسید یا سایر داروها می‌تواند درد شما را بهبود ببخشد.

چای زردچوبه بنوشید:

زردچوبه یکی از مکمل‌هایی است که می‌تواند در رژیم غذایی بسیار مفید باشد. در کنار سایر مزایای زردچوبه همچون جلوگیری از سرطان یا بیماری‌های مغزی، خاصیت ضد التهابی آن می‌تواند به بهبود گلودرد کمک کند. کمی چای زردچوبه بنوشید یا آن را به محلول آب و نمک خود بیفزایید و غرغره کنید.

از این قرص‌ استفاده کنید:

ایبوپروفن می‌تواند تورم و دردی که در گلو وجود دارد را بهبود ببخشد. بنابراین خوردن آن می‌تواند جلوی سرفه را بگیرد و باعث پاکسازی گلو گردد. همین امر باعث بهبود گلو درد خواهد شد. فقط اطمینان حاصل کنید که ایبوپروفن را به همراه وعده غذایی میل می‌کنید.

استراحت کنید:

زمانی که بدن شما خسته است سیستم ایمنی نیز تضعیف می‌شود. اگر خسته هستید بدن شما برای درمان خود دچار چالش خواهد شد.پس کمی استراحت کنید. زمانی را برای دراز کشیدن اختصاص دهید.

اگر همه موارد بالا با شکست مواجه شد:

 به گزارش پارس ناز اگر گلو درد شما بیشتر از ۴۸ ساعت طول کشید ممکن است عفونت باکتریایی داشته باشید. اگر چنین بود، باید به دستور پزشک آنتی بیوتیک یا استروئید مصرف کنید تا درد گلو تسکین یابد. از پزشک کمک بگیرید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی درمان های موثر خانگی برای گلودرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..