تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثیر حکم ترامپ به قرارداد بوئینگ با ایران

به گزارش افکارنیوز،

 وبسایت سی‌ان‌بی‌سی در مطلبی نوشت: اقدام اخیر مهاجرتی ترامپ بر ضد اتباع 7 کشور مسلمان می‌تواند قراردادهای 20 میلیارد دلاری فروش هواپیما‌های بوئینگ را به کشورهایی مانند ایران و عراق در معرض خطر قرار دهد.

«جیمز کوریدور»، تحلیلگر حوزه هوا‌فضا در مؤسسه «سی‌اف‌آر‌ای ریسرچ» در این خصوص می‌گوید: «ما معتقدیم منع مسافرتی پرزیدنت ترامپ می‌تواند بر سفارش‌های ایران و عراق اثراتی منفی داشته باشد. ما این قراردادها را در برابر احتمال لغو شدن، آسیب‌پذیر می‌بینیم گرچه همچنین بر این باوریم که احتمالاً حکم دادگاه علیه این ممنوعیت پابرجا می‌ماند که می‌تواند پیامدهای اقدام ترامپ را کاهش دهد.»

بوئینگ 11 دسامبر سال گذشته و در زمان اعلام امضای قرارداد با ایران و عراق اعلام کرد فروش هواپیما به این کشورها به حدود 100 هزار شغل در آمریکا کمک می‌کند. بوئینگ در حال کاهش هزینه در بخش هواپیما‌های تجاری خود است و ایرباس نیز به شدت با این شرکت آمریکایی رقابت می‌کند. بوئینگ در ماه دسامبر سال گذشته از قرارداد 16.6 میلیارد دلاری خود با ایران سخن گفت. عراق نیز برای خرید هواپیما با بوئینگ قراردادهایی امضا کرده است. تحلیلگران مجموع ارزش این قراردادها را حدود 20 میلیارد دلار ارزیابی می‌کنند.

البته کوریدور معتقد است «بوئینگ از پشتوانه سفارشی مناسبی برای مقاومت در برابر موارد لغو احتمالی قراردادها برخوردار است.»

از سوی دیگر، انتقادهای ترامپ از چین و سیاست‌های بازرگانی این کشور ممکن است به لغو قرارداد‌های پکن با بوئینگ و جایگزینی آن‌ها با قراردادهای ایرباس منجر شود. دسترسی به سخنگوی بوئینگ برای اظهار نظر در خصوص این مسائل امکان‌پذیر نبود. ارزش سهام بوئینگ در هفته‌های اخیر حدود 2 درصد کاهش یافته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثیر حکم ترامپ به قرارداد بوئینگ با ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..