تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شینده شدن صدای مفصل‌ها خطرناک است؟

این صداها به دلایل مختلف به گوش می‌رسد برای مثال زمانی که بافت نرم نظیر تاندون‌ها و رباط‌ها به بافت‌ها و استخوان‌های اطرافشان برخورد می‌کنند، صداهای تق تق به گوش می‌رسد. علاوه بر این، با افزایش سن، غضروف‌ها نازک‌تر می‌شود و صداهایی مانند شکستگی را موجب می‌شود.

علاوه بر این ممکن است این صداها به علت حضور کیسه‌های گاز نیتروژن موجود مایع اطراف مفاصل باشد که به لغزش راحت مفاصل کمک کرده و همچنین تغذیه غضروف را به عهده دارند.

به گفته محققان، بین صداهای شنیده شده از مفاصل و روماتوئید رابطه‌ای وجود ندارد.

برخی از مردم بر این باوند که مکمل‌های گلوکزامین و کندروآیتین و یا انواع تزریق‌ها می‌تواند غضروف سازی را به دنبال داشته باشد و حرکت مفاصل را روان کند اما محققان می‌گویند هنوز شواهدی مبنی بر سودمندی این روش درمان‌ها به دست نیامده است.

انجام ورزش‌های کششی، شنا، دوچرخه سواری، عدم کشیدن سیگار و همچنین داشتن وزن مناسب از جمله راهکارهای داشتن مفصل سالم است.

5454




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شینده شدن صدای مفصل‌ها خطرناک است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..