تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهر کوتوله ها، لهستان

کوتوله‌ها و آرزوی دیدن آن‌ها یکی از رویاهای کودکی ما بود. کوتوله‌های شهر روکلا در لهستان امروزه می‌تواند آروزی ما برآورده کند. با کجارو همراه شوید تا با تاریخچه‌ی این جاذبه‌های گردشگری آشنا شوید.

مقاله‌های مرتبط:

در سراسر شهر روکلا در لهستان، صدها مجسمه‌ی برنزی از کوتوله‌ها وجود دارد که از سال ۲۰۰۵ در خیابان‌های این شهر ظاهر شدند اما این مجسمه‌های دوست‌داشتنی ریشه‌ در سال‌های دهه‌ی ۹۰ میلادی دارند و متعلق به جنبش زیرزمینی ضد کمونیستی موسوم به «Orange Alternative» بودند.  

کوتوله های روکلا لهستان

در دهه‌ی ۹۰ میلادی، زمانی که لهستان هنوز تحت سلطه‌ی حکومت کمونیستی قرار داشت، جنبش Orange Alternative در روکلا شروع به فعالیت کرد تا به روشی مسالمت‌آمیز علیه رژیم استبدادی اعتراضی را آغاز کند. این گروه برای نشان دادن اعتراض خود، دست به خلاقیت زدند مانند ساختن مجسمه‌هایی به شکل کوتوله و نقاشی‌هایی از چهره‌ی کوتوله‌ها روی تمامی نماد‌های کمونیستی در سراسر شهر.

کوتوله های روکلا لهستان

ایده بر این اساس بود که از عوامل مضحک و بی‌معنی استفاده کنند تا پلیس نتواند دست‌اندر کاران در این اعتراض را دستگیر کند. این جنبش به دیگر شهرهای لهستان مانند ورشو، لودز، لوبلین و Tomaszow Mazowiecki نیز کشیده و در نهایت به یک جنبش اتحاد بزرگی تبدیل شد که سرانجام به سقوط حکومت کمونیستی در لهستان منجر شد. 

کوتوله های روکلا لهستان

در سال ۲۰۰۱ شهر روکلا به احترام و افتخار جنبش Orange Alternative اولین مجسمه‌ی کوتوله‌ای که به «کوتوله پاپا» شهرت دارد، در سطح شهر قرار داد. ۴ سال بعد مسئولان شهر، یک هنرمند محلی را به استخدام کردند تا ۵ کوتوله‌ی دیگر بسازد و از آن پس کوتوله‌های جدید در سطح شهر ظاهر شدند. اگرچه آمار رسمی تعداد این کوتوله‌ها در روکلا ۱۶۳ است، اما تخمین زده شده که تعداد آن‌ها بیش از ۳۵۰ کوتوله است. 

کوتوله های روکلا لهستان

بسیاری از این کوتوله‌ها را مغازه‌داران محلی در شهر می‌گذارند تا از آن‌ها برای تبلیغات خود استفاده کنند. مثلا در مقابل یک پیتزافروشی محلی کوتوله‌ای را می‌بینید که روی یک پیتزا ولو شده است  یا کوتوله‌ی دیگری بیرون کیوسک روزنامه‌فروشی سابق روزنامه پخش می‌کند؛ یا مقابل یک بستنی‌فروشی کوتوله‌ای را می‌بینید که نشسته است و دو بستنی قیفی در دست دارد. یک کوتوله‌ی عینکی با لباس فارغ‌التحصیلی و کتابی در دست، بیرون دانشگاه روکلا ایستاده است. مردم محلی می‌گویند که دست کشیدن روی کلاه‌های این کوتوله‌ها خوش‌شانسی می‌آورد.

کوتوله های روکلا لهستان

دو کوتوله‌ی آتش‌نشان هم در لباس ماموران آتش‌نشانی و شلنگ مخصوص آن‌ها در دست را هم می‌توانید ببینید که به سمت کلیسا با آجرهای قرمز (کلیسای سنت الیزابت) می‌دوند که برای خود داستانی دارند و ایده‌ی ساختن آن‌ها از آتش‌سوزی کلیسا در اثر اصابت صاعقه گرفته شده است. 

کوتوله های روکلا لهستان

در حال حاضر شکار کوتوله‌ها در روکلا به سرگرمی محبوبی میان گردشگران تبدیل شده است. 

کوتوله های روکلا لهستان

کوتوله های روکلا لهستان

کوتوله های روکلا لهستان

کوتوله های روکلا لهستان

کوتوله های روکلا لهستان

کوتوله های روکلا لهستان

کوتوله های روکلا لهستان

منبع amusingplanet مورد علاقه من




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهر کوتوله ها، لهستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..