تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمبود ویتامین B12 و زایمان زودرس

محققین مطالعه‌ای بر روی ۱۱۲۱۶ خانم حامله از ۱۱ کشور، به این نتیجه رسیدند که مقدار کم ویتامین B12 احتمال زایمان زودرس را افزایش می‌دهد.
وزن کم نوزاد به هنگام تولد و زایمان زود رس، دلیل نیمی از مرگ‌های نوزادان در ۲۸ روز اول بعد از تولدشان است. رژیم غذایی یک خانم حامله اهمیتی ضروری برای جنین و بارداری او دارد.
ویتامین B12 یک ماده‌ی غذایی حیاتی است که تنها در محصولات غذایی حیوانی مانند گوشت، شیر و تخم‌مرغ یافت می شود. زنان بارداری که در رژیمشان غذاهای گرفته شده از حیوانات کم باشد، در خطر بیشتری برای کمبود ویتامین B12 قرار دارند.
ویتامین B12 برای عملکردهای حیاتی بدن مانند تولید گلوبول‌های قرمز و سوخت و ساز انرژی در سلول‌ها ضروری است. کمبود ویتامین B12 می‌تواند منجر به کمخونی و آسیب جدی به سیستم عصبی شود. بدن نمی‌تواند این ویتامین را به تنهایی تولید کند.

گیاه‌خواران

در کشورهایی مانند هندوستان که رژیم گیاه‌خواری رایج است، نسبت زنان بارداری که کمبود ویتامین B12 دارند، می‌تواند به دو سوم برسد.

نتایج یکسان در تمام کشورها

مقدار کم ویتامین B12 در زنان باردار تاثیری بر وزن نوزاد به هنگام تولد نداشت. اما در این تحقیق، کمبود ویتامین B12 در دوران بارداری را مرتبط با ۲۱ درصد از زایمان‌های زودرس دانستند.
این یافته‌ها برای تمام کشورها یکسان بود و با کم، متوسط یا پردرآمد بودن کشور تغییر نکرد.
محققین یادآور شدند که ممکن است دلایل دیگری برای این رابطه‌ی ظاهری بین کمبود ویتامین B12 و زایمان زودرس نیز باشد.

کمبود B12 در گیاه‌خواران، در صورت نبود مکمل

رژیم غذایی گیاه‌خواران باید از نظر مقدار ویتامین B12 دریافتی بررسی شود. گیاه‌خواران هیچ غذایی که منبع آن حیوانی باشد نمی‌خورند. البته کمبود ویتامین B12 در گیاه‌خوارانی که محصولات لبنی یا تخم‌مرغ می‌خورند اتفاق نمی‌افتد. چرا که به راحتی می‌توانند به مقدار مورد نیاز از ویتامین B12 از مصرف این محصولات برسند.

اما یک زن باردار که گیاه‌خوار است، چه اندازه محصولات لبنی باید بخورد؟

بر اساس گفته‌ی محققین، مجموع ۳ دسی‌لیتر شیر و ۵۰ تا ۷۵ گرم پنیر (۵ تا ۸ تکه) برای یک فردی که حامله نیست، کافی است. اگر بخواهید می‌توانید پنیر را با ۸۰ گرم (۴ قاشق غذا خوری) پنیر کلبه جایگزین کنید. اما زنان باردار به کمی بیشتر از این مقدار نیاز دارند: افزودن یک لیوان شیر، یک کاسه ماست یا ۳ تا ۴ تکه پنیر، نیاز مازاد یک فرد باردار را باید پاسخ‌گو باشد.

کمبود B12، رایج در بین گیاه‌خواران

اهمیت ویتامین B12 واضح است و حتی گیاه‌خواران نیز باید از آن مطلع باشند، به خصوص گیاه‌خوارانی که محصولات لبنی یا تخم‌مرغ نمی‌خورند. آن‌هایی که از تخم‌مرغ یا محصولات لبنی استفاده می‌کنند، مشکلی با ویتامین B12 نخواهند داشت. اما به گیاه‌خوارانی که این محصولات را نیز کنار گذاشتند پیشنهاد می‌کنیم تا از محصولاتی مانند شیر سویا یا شیر برنج که به آن B12 افزوده شده است بخورند یا مکمل‌های ویتامین را استفاده کنند.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمبود ویتامین B12 و زایمان زودرس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..