تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




متروی فرودگاه امام خمینی در ایستگاه نهایی

مهم ترین خط متروی اقماری #تهران با هدف اتصال پایتخت به بزرگ ترین #فرودگاه بین المللی کشور در آخرین ایستگاه ساخت قرار دارد.

خط متروی فرودگاه امام خمینی تاکنون 91 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سال 96 نخستین مسافران را به پایتخت می رساند. متروهای اقماری می توانند ترافیک معابر پایتخت را به نحو چشمگیری کاهش دهند و مانع از تردد وسایل نقلیه از شهرهای اطراف شوند.

هابیل درویشی، مدیرعامل شرکت متروی تهران در گفت و گو با همشهری تصریح کرد: این پروژه 52 کیلومتر طول دارد و در 3 فاز تعریف شده است؛ فاز اول از ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب سال گذشته به بهره برداری رسیده بود. فاز دوم از شهر آفتاب تا فرودگاه امام هم اکنون در حال اجراست و همکاران من به صورت شبانه روزی در 2 شیفت مشغول کار در این خط هستند و امیدواریم با همت شبانه روزی کارگران و مهندسان ایرانی، در ماه های پیش رو و در سال 96 فاز دوم آن را به بهره برداری برسانیم.

در فاز سوم نیز توسعه این خط تا شهر اقماری پرند ادامه می یابد که تاکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. بدین ترتیب در این خط 5 ایستگاه درنظر گرفته شده که شامل ایستگاه شهرآفتاب، ایستگاه واوان، ایستگاه شماره یک و 2 فرودگاه حضرت امام خمینی و نهایتا ایستگاه شهر پرند است.

به گفته درویشی، اهمیت این پروژه آنجاست که فرودگاه امام در واقع ویترین فرودگاه های کشور است و همه تلاش ها انجام می شود که مترو به عنوان حمل ونقل با کیفیت به این فرودگاه برسد. ایستگاه فرودگاه امام خمینی به گفته مسئولان، از زیباترین ایستگاه های متروی پایتخت خواهد بود. همچنین پیش بینی شده که ایستگاه شماره 2 فرودگاه همزمان با توسعه فرودگاه و ساخت شهر فرودگاهی امام خمینی احداث شود و به بهره برداری برسد.

متروی تهران - اسلامشهر در انتظار بودجه

با تصویب بودجه از سوی مجلس و حمایت دولت، شهرداری تهران عملیات احداث خط متروی تهران - اسلامشهر را آغاز خواهد کرد. مازیار حسینی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره گفت: متروی اسلامشهر، خطی مجزا مانند خط متروی تهران - کرج خواهد بود و تنها با احداث یک ایستگاه تبادلی به خط 3 متروی تهران متصل می شود.

وی با بیان اینکه مصوبات ساخت متروی اسلامشهر را در شورای عالی ترافیک مطرح و دنبال کرده ایم، تصریح کرد: مطالعات اجرایی این خط آغاز شده و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی اسلامشهر جانمایی ایستگاه ها نیز صورت گرفته است و از نظر شهرداری تهران احداث خط متروی تهران - اسلامشهر بلامانع است.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: شهرداری تهران در صورت تأمین منابع مالی خط متروی تهران - اسلامشهر از سوی مجلس و حمایت دولت، عملیات احداث این خط را آغاز خواهد کرد. حسینی تصریح کرد: یکی از مهم ترین معضلات و مشکلات شهرستان اسلامشهر، بحث حمل ونقل است.

با توجه به اینکه محور آیت الله سعیدی نقطه اتصال شهرستان های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم به شهر تهران است، روزانه بالغ بر 150 هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین از این محور تردد کرده و با ایجاد خط مترو کاهش محسوسی در بار ترافیکی منطقه شاهد خواهیم بود. به گفته وی با احداث این خط به طور حتم شاهد کاهش حجم ترافیک و در عین حال کاهش تولید آلاینده های ناشی از تردد خودروها خواهیم بود.

مشخصات حرکت خط جدید

بنابر پیش بینی ها سرفاصله زمانی قطارها در خط فرودگاه امام خمینی در آینده به حدود 6دقیقه در اوج پیک می رسد. به این ترتیب این خط قادر خواهد بود روزانه با 12 ساعت کار، حدود 320 هزار نفر را جا به جا کند. سرعت قطارها در این خط نیز در حدود 120 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

به گفته درویشی، متروی فرودگاه امام درصورت تأمین بودجه و اعتبارات لازم از سوی دولت به زودی به مرحله بهره برداری می رسد و دولت باید اعتبارات کامل این خط را تأمین کند. به گفته درویشی 400 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه نیاز است و باید در بودجه سالانه 96 تأمین شود تا مترو از تهران به شهر پرند برسد. شهرداری تهران به رغم عدم وظیفه و صراحت قانونی تاکنون 50 درصد هزینه این طرح را تأمین کرده که باید دولت آن را به تهران باز گرداند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «متروی فرودگاه امام خمینی در ایستگاه نهایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..