تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سندروم دندان ترک خورده و راه های تشخیص و درمان آن چیست؟

سندروم دندان ترک خورده زمانی رخ می دهد که دندان دچار ترکی شده که به حدی کوچک است که در عکس برداری با اشعه ی ایکس مشخص نمی شود، یا زیر لثه قرار دارد. این مشکل اغلب در دندان های مولر رخ می دهد.

علائم و نشانه های آن چیست؟

اکثر مردم سندروم دندان ترک خورده را با درد و ناراحتی هنگام گاز گرفتن مواد غذایی، و یا تماس دندان ها با گرما یا سرما تجربه می کنند. بر خلاف درد در پوسیدگی و حفره، درد و ناراحتی در اثر دندان ترک خورده ثابت و دائمی نیست.

برخی از مسائل دندانی مانند دندان کنده شده و یا تاج شکسته به راحتی قابل تشخیص هستند و سریعا درمان می شوند. اما برخی دیگر مانند سندروم دندان ترک خورده به راحتی قابل تشخیص نیست. حقیقت این است که بسیاری از مردم در تشخیص این مشکل ناتوان هستند. بنابراین در ادامه به خود فرصتی برای شناخت بهتر این سندروم و علل و علائم رایج در آن بدهید.

چه عواملی باعث ترک خوردن دندان می شود؟

برخی رفتارها و عادات می تواند موجب بروز این مشکل می شود، که نوعی شکستگی شناخته شده است. در برخی موارد، به سادگی جویدن یک شی یا ماده ی غذایی سخت مانند یخ یا آبنبات باعث پیشرفت شکستگی می شود. برخی عادات مربوزط به استرس و خشم مانند فشردن دندان ها به هم یا قفل کردن فک نیز می تواند دندان ها را بیشتر مستعد ابتلا به شکستگی کند. گاهی اوقات، یک تصادف یا ضربه ی قوی نیز به ترک خوردن دندان می انجامد.

نشانه های سندروم دندان ترک خورده چیست؟

تشخیص وجود ترک در دندان با چشم غیر مسلح ممکن نیست. در واقع برخی از ترک ها که به نازکی یک تار مو هستند، حتی در عکس برداری با اشعه ی ایکس نیز مشخص نمی شوند. پس چگونه می توانید تشخیص دهید که دچار ترک دندان شده اید؟ به دنبال دردهای موضعی باشید که در هنگام جویدن مواد سخت یا قرار گیری در معرض مواد سرد و گرم بروز می کنند.

برای درمان دندان ترک خورده چه باید کرد؟

راه های درمانی متعددی برای درمان این مشکل توسط دندان پزشک وجود دارد. راه هایی مانند باندینگ، قرار دادن تاج روی دندان یا استفاده از عصب کشی بسته به شدت مشکل پیشنهاد می شود. نوع درمان به محل و شدت شکستگی دندان بستگی دارد، پس بهتر است در صورت شک به این مشکل هر چه سریع تر با دندان پزشک قراری را تعیین کنید.

منبع

Colgate و کلینیک دندانپزشکی پردیس

No votes yet.

Please wait...

به این مطلب چه نمره‌ای می‌دهید؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سندروم دندان ترک خورده و راه های تشخیص و درمان آن چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..