تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انزوای اجتماعی و پرخاشگری در کودکان نتیجه ی آسیب های تلویزیون است

ساعت: 13:47 منتشر شده در مورخ: 1395/11/11 شناسه خبر: 1021745

یک کارشناس تعلیم و تربیت اسلامی گفت: بهتر است والدین به جای تماشای تلوزیون و بازی های اینترنتی و ... که آسیب های مثل انزوای اجتماعی و پرخاشگری را به همراه دارد کارهای دیگری را جایگزین آن کنند و لذت کارهای دیگر را به کودک بچشانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه ساجده، الهام صباحی، کارشناسی ارشد تعلیم و تربیت اسلامی در  گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با باید ها  و نباید های  استفاده از تلویزیون گفت:  تلویزیون می تواند ابزاری ارزشمند نه تنها برای مشغول کردن کودکان باشد، بلکه اگر به وسیله مدیریتی هدفمند با برنامه ریزی صحیح اداره شود، می تواند با کارکردهای پنهان زیادی که دربر دارد، به عنوان وسیله ای سازنده، به خوبی اوقات خالی آنان را پر کند.

این کارشناس تعلیم و تربیت اسلامی افزود: بهتر است والدین به جای تماشای تلوزیون و بازی های اینترنتی و ... که آسیب های مثل انزوای اجتماعی و پرخاشگری را به همراه دارد کارهای دیگری را جایگزین آن کنند و لذت کارهای دیگر را به کودک بچشانند، مانند ورزش کردن یا انجام کارهای دسته جمعی مثل پروژه های علمی یا گل کاری ،آاشپزی ، رفتن  و سرزدن به اقوام، رفتن به پارک و ...را به کودکان پشنهاد دهند تا رشد و فعالیت های کودک سالم تر و خلاقانه تر باشد.

وی ادامه داد: خاموش یا روشن کردن تلوزیون  و دعوا بر سر انجام تکلیف های مدرسه یکی از جنجال های رایج بین خانواده هایی است که کودکان مدرسه ای دارند.

صباحی اضافه کرد: امروزه با اضافه شدن شبکه  مخصوص کودکان و همچنین شبکه های مختلف و سی دی های انیمیشن  تنظیم زمان و کنترل کودکان برای نگاه کردن به برنامه های تلوزیونی و انیمیشنی بسیار مهم شده است، کودکانی که به مدرسه می روند و تکالیف درسی دارند،  بیشترین مشکل را با والدین برای دیدن برنامه های تلوزیونی و انیمیشنی دارند.

وی ادامه داد: والدین معمولا در خانه برای اینکه کودکان به تکالیف درسی خود برسند قوانینی را وضع می کنند، مثلا می گویند تا تکالیف مدرسه را انجام ندهید تماشای تلوزیون ممنوع است یا برای تشویق و رشد کودکان در عملکرد درسی آنها خرید انیمیشن های خاص یا بازی های مورد نظر کودکان را وعده می دهند.

این کارشناس تعلیم و تربیت اسلامی گفت: اینکه برای انجام تکالیف مدرسه قوانین وضع شود خوب است و توصیه می شود که ساعات خاصی و یا زمان خاصی را برای تلوزیون دیدن مشخص کنند مثلا دو ساعت در روز تلوزیون دیدن بعد ازا انجام تکالیف  یا  تشویق کودکان برای انجام فعالیت های مدرسه یکی از شگرد های تربیتی است اما اگر لذت  تلویزیون دیدن و انجام بازی ها اینترنتی  بیشتر از انجام تکلیف درسی شود کودک به مرور زمان دچار افت تحصیلی و ...می شود .

وی عنوان کرد:  فعالیت اصلی کودک پیش از مدرسه  بازی و پس از مدرسه درس است. طبیعی است که کودک از بازی و درس خسته می شود و نیازمند یک فعالیت جانبی می شود  تا اوقات خالی از فعالیت اصلی را پر کند و خستگی های خود را برطرف کند. تلویزیون یکی از بهترین چیزهایی است که می تواند اوقات فراغت کودک را پر کند.

صباحی اشاره کرد:  برنامه ریزی والدین برای کودکان باید  به گونه ای باشد که کودکان کمترین فرصت را برای تماشای برنامه های تلویزیونی، داشته باشند، تلوزیون می تواند وسیله ای باشد که هم به رشد کودک کمک کند و هم آسیب باشد، مهم، درست برنامه ریزی کردن والدین برای استفاده کودکان از این وسیله است.

 

انتهای پیام/ 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انزوای اجتماعی و پرخاشگری در کودکان نتیجه ی آسیب های تلویزیون است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..