تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خواص و فواید روغن هسته انگور

 خواص فوق العاده روغن هسته انگور

 خاصیت بی نظیر خوردن روغن هسته ی انگور را میدانید؟با دلگرم همراه باشید تا در مورد فواید این روغن

بی نظیر بیشتر بدانید.

خواص روغن هسته انگور

خواص روغن هسته انگور برای پوست

روغن هسته انگور از زمان های قدیم به دلیل خاصیت دارویی اهمیت زیادی داشته است.بررسی های جدید نیز نشان می دهد که روغن هسته انگور در تنظیم قند خون و جلوگیری از سرطان و بیماری های قلبی موثر است. این روغن که سرشار از فلاوانوئید، بتاکاروتن، ویتامین ث و ای است خاصیت های زیادی دارد که در این مطلب این خواص را بررسی می کنیم.

روغن هسته‌ی انگور سرشار از بتاکاروتن و ویتامین‌های D، C و E است. همچنین اسیدهای چربی مانند پالمیتیک، استئاریک و لینولئیک دارد. این اسیدهای چرب در درمان چین‌وچروک‌های پوستی بسیار موثراند. همچنین ثابت‌شده است که این مواد در کاهش اثر زخم‌های پوستی نیز مؤثر هستند.

برطرف کننده جوش صورت

رژلب‌ها، کرم‌های صورت، نرم‌کننده‌ها، مرطوب‌کننده ها و دیگر محصولات آرایشی که دارای روغن هسته‌ی انگور هستند سرشار از پلی فنول ها می‌باشند. این پلی فنول ها آنتی‌اکسیدان‌های ضدحساسیتی هستند که پیری پوست را به تعویق انداخته و از بروز جوش‌های پوستی جلوگیری می‌کنند.

مناسب برای پوست‌های چرب

روغن هسته‌ی انگور ممکن است باعث تحریک ساخت دوباره‌ی بافت زخم‌های پوستی شود. با این روش به درمان زخم‌ها یا لکه‌های پوستی کمک کرده و ظاهر جای سوختگی و زخم‌ها را بهتر می‌کند. گاهی از روغن هسته‌ی انگور برای کاهش تورم‌های پوستی پس از عمل‌های جراحی در بیماران استفاده می‌شود.

خاصیت ضدپیری

خواص آنتی‌اکسیدان روغن هسته‌ی انگور ممکن است به پیشگیری از آسیب‌های پوستی و بروز نشانه‌های افزایش سن بر اثر رادیکال‌های آزاد کمک کند. این خواص سطح کلاژن و انعطاف‌پذیری پوست که با افزایش سن طبیعتاً کم می‌شود را حفظ کرده و حتی بهتر می‌کند.

و دیگر خواص درمانی روغن هسته انگور  اسید لینولئیک موجود در آن، برای بازسازی پوست لازم است و تاثیر نرم کننده ای روی پوست و مو دارد. این روغن می تواند به عنوان منقبض کننده و تقویت کننده پوست مورد استفاده قرار گیرد.  مصرف این روغن برای رفع سیاهی دور چشم نیز مفید است.  روغن هسته انگور کلسترول مضر (ال دی ال) را کاهش و کلسترول مفید (اچ دی ال) را افزایش می دهد.  از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند. خاصیت آنتی اکسیدانی آن با رادیکال های آزاد مضر موجود در بدن مقابله می کند.  بررسی های متعددی نشان داده که این روغن از گسترش سلول های سرطانی در ریه، روده، پروستات و معده جلوگیری می کند. ترکیب موجود در آن از آسیب رسیدن به مویرگ ها جلوگیری می کند.  مصرف این روغن جریان خون و انعطاف پذیری مفصل ها را بهبود می بخشد.  با جلوگیری از ترشح هیستامین در سیستم ایمنی بدن هنگام واکنش آلرژی زا، علائم مربوط به آلرژی و آسم را کاهش می دهد.  این روغن در کاهش قند موجود در خون مفید است. مصرف این روغن سیاهی دور چشم را کاهش می دهد.  به عنوان مرطوب کننده به ویژه برای پوست های حساس مفید است و هیچ نوع واکنش حساسیت زایی ایجاد نمی کند.  سرشار از آنتی اکسیدان است که در نتیجه روند پیری پوست را کاهش می دهد.  ماده مغذی موجود در آن به رشد مو کمک می کند.  تقویت کننده ریشه مو است و با شوره سر مقابله می کند.  آنتی اکسیدان قوی آن، مانع از آسیب رادیکال های آزاد می شود.  میزان کلسترول مفید را افزایش و کلسترول مضر را کاهش می دهد.  حاوی اسید لینولیک (چربی مفید) است که برای مبتلایان به بیماری دیابت مفید است.  رگ ها و مویرگ های شکسته یا آسیب دیده را بازسازی و تقویت می کند. خواص ضد التهابی دارد که درد و ورم بر اثر آرتریت را تسکین می دهد.  نتایج بررسی های متعدد ثابت می کند، عصاره این روغن از بروز سرطان ریه، پروستات، کولون، سینه و معده جلوگیری می کند.  ورم پس از عمل جراحی را کاهش می دهد زیرا خاصیت ضد التهابی دارد.  روغن هسته انگور، برای مو، پوست و سلامت بدن مفید است.مالیدن چند قطره روغن هسته انگور چین و چروک، افتادگی و ترک های روی پوست را کاهش می دهد. خواص روغن هسته انگور برای پوست شاید نخواهید برای محصولات آرایشی گران‌قیمت هزینه کنید اما می‌توانید به‌راحتی از این روغن به پوست خود زده و از نتایج آن روی پوست خود لذت ببرید. کاهش چین‌وچروک پوستی

بهترین کاری که شما دوست دارید با پوست چرب خود انجام دهید این است که آن را خشک‌کنید. در حقیقت این چربی واکنشی به خشکی بیش‌ازحد پوست است. روغن هسته‌ی انگور روی پوست شما بسیار سبک است و هیچ‌گاه اثر چربی از خود برجا نمی‌گذارد. به‌جای آن به طرز مؤثری پوست شما را مرطوب می‌کند و بین چربی و خشکی پوست تعادل برقرار می‌نماید. زمانی که از روغن هسته‌ی انگور استفاده شود می‌تواند منافذ بسته‌شده‌ی پوستی را بازکرده و جوش‌ها را تمیز کند.

ترمیم کلاژن

روغن هسته‌ی انگور دارای فلانوئید پروآنتوسیانیدین است. این فلانوئید ها رادیکال‌های آزاد را از بین برده و کلاژن را ترمیم می‌کنند. درنتیجه احساس می‌کنید پوست شما محکم شده و نشانه‌های آسیب پوستی کم شده‌اند. درنتیجه‌ی ترمیم کلاژن پوست شما جوان به نظر رسیده و بسیار نرم خواهد بود.

از بین بردن دایره‌های سیاه زیر چشم

آسیب ناشی از اشعه‌ی UV، کم‌آبی و اثرات مصرف زیاد الکل اغلب موجب تشکیل دایره‌های سیاه در زیر پوست شما می‌شود. این دایره‌ها با افزایش سن شما پررنگ‌تر خواهند شد. اگر از روغن هسته‌ی انگور مرتب استفاده کنید می‌تواند به شما کمک کند تا با یک روش طبیعی سیاهی این دایره‌ها را کم کرده و احساس شادابی و طراوت در پوست خود داشته باشید.

برنز کردن پوست

روغن هسته‌ی انگور دارای موادی با خاصیت جمع کنندگی است که به رنگ گردن و برنز کردن پوست شما کمک کرده و سبب می‌شود پوست نرم و براق‌تر به نظر برسد. با رنگ دادن به پوست، این روغن منافذ پوستی را بسته و احتمال جوش‌های پوستی را کمتر می‌کند.

 --------------------------------------------------------------------------------

 گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

واص روغن هسته انگور

روغن هسته‌ی انگور سرشار از بتاکاروتن و ویتامین‌های D، C و E است. همچنین اسیدهای چربی مانند پالمیتیک، استئاریک و لینولئیک دارد. این اسیدهای چرب در درمان چین‌وچروک‌های پوستی بسیار موثراند. همچنین ثابت‌شده است که این مواد در کاهش اثر زخم‌های پوستی نیز مؤثر هستند.

پیشگیری از جوش‌های پوستی

خواص روغن هسته انگور

رژلب‌ها، کرم‌های صورت، نرم‌کننده‌ها، مرطوب‌کننده ها و دیگر محصولات آرایشی که دارای روغن هسته‌ی انگور هستند سرشار از پلی فنول ها می‌باشند. این پلی فنول ها آنتی‌اکسیدان‌های ضدحساسیتی هستند که پیری پوست را به تعویق انداخته و از بروز جوش‌های پوستی جلوگیری می‌کنند.

مناسب برای پوست‌های چرب

موافقم + 1 مخالفم - 0



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خواص و فواید روغن هسته انگور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..