تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اشنوگل با تأخیر به قطار جشنواره فجر رسید

اشنوگل با تأخیر به قطار جشنواره فجر رسیدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، کارگردان مشهدی این فیلم که ساخت 40 مستند را نیز در کارنامه خود دارد، درباره داستان اولین فیلم سینمایی خود گفت: اشنوگل، قصه خواهر و برادری است که یکی از آنها انقلابی و فرمانده گردان غواصان و دیگری، منافق و یکی از سران مجاهدین خلق است که در نقطه ای مشترک درتقابل و رویارویی با یکدیگر قرار می گیرند.
هادی حاجتمند با اشاره به مفهوم اشنوگل، اظهار داشت: اشنوگل در اصطلاح محاوره ای رزمندگان خراسانی، لوله ای ایست که غواص جنگی با توجه به شرایط ویژه ای که دارد و باید در سطح آب، خود را استتار کند، ملزم به استفاده از آن است و چرایی عنوان این فیلم نیز در همین موضوع جستجو می شود.
او در ادامه افزود : این مستند بیانگر این است که چگونه ممکن ست جوانی که در شهر مشهد همیشه با خاک، سرو کار داشته و تاکنون تنی به آب نزده، برای غواصی اعلام آمادگی می کند و با اسلحه ای که حمل آن در آب بسیار سخت تر از خشکی است، وارد آب وحشی شده، می جنگد و پیروز می شود و مسئله بعد اینکه چگونه ممکن است که سینمای روشنفکر ما در این سالها، غواص را ندیده و تاکنون فیلمی در خور شأن آن نساخته است؟

حاجتمند اظهار کرد: اشنوگل از داستان واقعی شهدای غواص و خاطرات بچه های رزمنده غواص در خراسان وام گرفته و با ادبیات سینما، درام آلود شده است و به دلیل قرار گرفتن در قالب داستان و درام، بخشی هایی از داستان، اضافه و یا کم شده است.

او با بیان این مطلب که داستان غواص ها به صورت ویژه نیز قابلیت به تصویر کشیده شدن را دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه کربلای 4 و 5 یکی از سخت ترین مقاطع جنگ تحمیلی بود، پروداکشن بسیار بالایی را نیز احتیاج داشت و اگر قرار بود این فیلم صرفا به آن موضوع بپردازد، هزینه های بیشتری را به خود اختصاص می داد.

حاجتمند این فیلم را نتیجه مجاهدت های عوامل فیلم دانست و عنوان کرد: برآورد هزینه های ساخت این فیلم حدود 400 میلیون تومان است که به گواه برخی از بزرگان سینما که شاهد فیلم بوده اند، داستان این فیلم، با تلاش و مجاهدت عوامل به سرانجام رسید و در واقع چندین برابر این ارقام، باید هزینه می شد، ما در این فیلم به دنبال این بودیم که تنها به بخشی از لحظه هایی که غواصان شهید با آن مواجه بودند، نزدیک شده و آنها را در جهان دراماتیک خود بازسازی کنیم.

 او با بیان اینکه مشهد دارای هنرمندان با استعدادی است که کمتر دیده می شوند، تأکید می کند: فیلم اشنوگل از مراحل ابتدایی تا زمانی که در جشنواره پذیرفته شد، مورد توجه مسئولین ارشاد استان قرار نگرفت و حتی در زمان فیلم برداری نیز کسی به سراغ این فیلم نیامد ولی این گلایه ها مربوط به قبل است و اکنون با توجه به وقت مناسبی که برای اکران اشنوگل اختصاص داده اند، جایی برای گله باقی نمی ماند چون روز جمعه، روز سینماست.
انتهای پیام// ف ح




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اشنوگل با تأخیر به قطار جشنواره فجر رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..