تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرط ایران برای از سرگیری صادرات برق به عراق

به گزارش افکارنیوز،

 حمید چیت‌چیان در پاسخ به این سؤال که از سرگیری صادرات برق ایران به عراق تا چه حد به بدهی‌های عراق مربوط ا ست و آیا تا زمانی که این بدهی‌ها پرداخت و کاهش نیابد صادرات برق به این کشور آغاز نخواهد شد،گفت: اگر در مذاکرات دوجانبه ایران و عراق درباره جزئیات صادرات برق به این کشور قرار مشخصی برای پرداخت‌ها تعیین شود، می‌توان تصمیم به از سرگیری صادرات گرفت.

وی افزود: وضعیت اقتصادی عراق به هر حال وضعیت جدیدی است و می‌تواند اعلام کند که بدهی‌های خود را به روش تقسیط پرداخت کند تا صادرات برق مجدداً از سرگیری شود. 

وزیر نیرو در پاسخ به این سؤال که آیا ظرفیت صادرات برق ایران به عراق نیز افزایش خواهد یافت، گفت: این موضوع بستگی به توان مالی و وضعیت شبکه برق عراق دارد که اگر اعلام آمادگی کنند ما آماده پاسخگویی به تقاضای آنها هستیم.

وی افزود: بدهی کنونی عراق از بابت خرید برق از ایران 1.2 میلیارد دلار است بنابراین ما نمی‌توانیم از برق تولید شده که سهم بخش خصوصی در تولید آن بالا است به راحتی گذشت.

وی تأکید کرد: به هر حال اگر عراق به تعهدات خود عمل کند ما می‌توانیم به صادرات برق امیدوار باشیم.

صادرات برق ایران به عراق در پی بدهی انباشته طرف عراقی از اولائل دی ماه قطع شده است. قرار بود هفته گذشته یک هیات عراقی برای مذاکره در این باره به ایران سفر کند. هنوز خبری از انجام این مذاکرات و نتایج آن منتشر نشده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرط ایران برای از سرگیری صادرات برق به عراق»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..