تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماجراجویی‌های برفی را در «سرزمین من» بخوانید

به گزارش خبرنگار مهر، پرونده اصلی این شماره از مجله «سرزمین‌من» که عکس جلد مجله را هم به خود اختصاص داده، مربوط به بخش «ماجراجویی» است. مطلب «برف نزدیک است» به کوهنوردی زمستانه در قله توچال و اسکی‌ در این پیست اسکی پرداخته است.

همچنین در این شماره قسمت پنجم از بخش تازه‌تاسیس «بازی تاج و تخت» را خواهید خواند که مجموعه روایت‌هایی تاریخی است درباره کسب قدرت در تاریخ ایران. این قسمت «شورش در امپراتوری» نام دارد، به شرح شورش کورش علیه پدربزرگش، پادشاه ماد پرداخته شده است.

«سرزمین من» در بخش تاریخ خود،   گزارشی با عنوان «بهار در زمستان» نگاهی به خیابان‌های شهر تهران، طی روزهای انقلاب پرداخته شده است.

همچنین در بخش «نگارخانه» این شماره گزارشی با عنوان «بشنو از نی» منتشر شده است که از خلال تصاویر اشیای تماشایی به تاریخ ابزار نوشتار در ایران پرداخته است.

علاوه‌بر این، در بخش «طبیعت و تاریخ» این شماره از «سرزمین‌من»، یک گزارش با عنوان «داستان یک رود» به دیروز و امروز رودخانه دز، سومین رودخانه پرآب ایران پرداخته شده است.

در بخش «هنر» این شماره یک گزارش جالب خواهید خواند، مطلبی با عنوان «اولین تصویرگر مطبوعات» آمده که به بررسی زندگی و آثار صنیع‌الملک اولین صورت‌نگار مدرن ایران می پردازد و در بخش «معماری» این شماره از مجله، «سرزمین‌من» سراغ گنبدها در معماری ایرانی رفته است. در گزارش «این سقف دوار» گنبدسازی به عنوان هنر منحصربه‌فرد معماری ایرانی بررسی شده است.

«سرزمین من»، در بخش «محیط زیست» این شماره از مجله، مطلب «تهران، در مسیر هوای پاک» به راهکارهای کاهش آلودگی هوای پایتخت، پرداخته شده است. همچنین چند شماره‌ای است که در ماهنامه «سرزمین‌من» بخش جدیدی با عنوان «دانستنی‌های ایران» منتشر می‌شود که در آن مطالبی کوتاه و خواندنی از ایران‌شناسی به خوانندگان ارائه می‌دهد. در بخش‌ «تقویم تاریخ» این مجموعه، به امضای پیمان‌جهانی حفاظت از تالاب‌ها، سالروز مرگ طبری، مورخ بزرگ ایرانی، ترور حسن‌علی منصور، ورود امام به ایران و بمباران مدرسه‌ای در میانه در زمان جنگ در بهمن‌ماه پرداخته شده است.

در بخش «عجایب ایران‌زمین» دو مطلب درباره معمای اسکلت چهارهزارساله زنی باردار در تپه حصار و همین‌طور قتل ماریا توسط شیرین همسر خسروپرویز منتشر شده و در بخش «تهران‌شناسی» دو مطلب منتشر شده است؛ یکی درباره نخستین شرکت هواپیمایی در تهران و دیگری ساختمان بانک تجارت در میدان توپخانه. «سرزمین‌من» در بخش «چهره‌های ماندگار» سراغ «عبدالحسین سپنتا» سازنده نخستین فیلم به زبان فارسی، در بخش «میراث زمین» هم به یک پدیده زمین‌شناسی در سهند آذربایجان شرقی به نام چناخ داغی و همین‌طور راز توانایی چسبندگی داروگ به سطوح صاف، بررسی کرده است. در بخش «ایران و جهان» هم به نقش نیلوفر در تمدن‌های باستانی پرداخته است. در بخش «دیروز، امروز» هم به ساختمان نیمه کاره آزادی در بهمن ۵۷ پرداخته شده است.

در بخش «راهنمای سفر» این شماره از مجله، ۱۰ پیشنهاد متناسب با ماه بهمن در ایران ارائه شده‌ است. در بخش «طبیعت» این شماره دو مطلب راهنمای سفر تهیه شده است؛ «سفر به صفر مرزی» راهنمایی برای گشت و گذار در سواحل گواتر و بریس در استان سیستان و بلوچستان و «در حال و هوای تندیس‌ها» هم در زیرمجموعه ماجراجویی راهنمایی برای دوچرخه‌سواری در چند منطقه طبیعی جزیره قشم.

در بخش «روستاگردی» هم «گوشه دنج حکمت» مسافران را برای گشت و گذار در روستای کهک استان قم راهنمایی می‌کند. «زینت دریا» که آنها را برای «اقامت» راهی اقامتگاه بوم‌گردی زینت در قشم می‌کند.

همچنین در این شماره، در بخش تاریخ‌گردی سه مطلب تهیه شده است؛ «مجمع خوبان» راهنمای تاریخ‌گردی در مجموعه ابراهیم‌خان کرمان و «خانه هزارتو» راهنمای بازدید از خانه عباسیان کاشان و در زیرمجموعه موزه‌گردی با عنوان «دلاوران آسمان» تهیه شده که راهنمایی است برای بازدید از موزه نیروی هوایی ارتش در تهران. «به سیاق صفویان» راهنمای تهیه  خورش کدو حلوایی صفوی پرداخته شده است.

در بخش تفریح «برف‌های کوهرنگ» یک راهنما برای برف‌بازی در پیست اسکی چلگرد استان چهارمحال و بختیاری و در بخش زیارت هم «زیارتگاه سفید ساحل» درباره امامزاده عبدالله شوشتر منتشر شده‌اند.

تاکنون ۸۷ شماره از ماهنامه ایران‌شناسی و ایران‌گردی «سرزمین‌من» منتشر شده است. این نشریه در ۱۳۲ صفحه، به سردبیری رضا مختاری و با قیمت هفت هزار تومان به صورت تمام رنگی و گلاسه منتشر می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماجراجویی‌های برفی را در «سرزمین من» بخوانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..