تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : مدفوع نوزاد سالم، بیماری اش را تشخیص دهید

 علاوه بر وزن گرفتن نوزاد ، باید به میزان دفع ادرار و مدفوع او هم توجه شود :
*   ادرار نوزاد سالم به رنگ زرد روشن است و از روز چهارم تولد به بعد اگر فقط شیر مادر می خورد و در صورتی که اتاق نوزاد بیش از حد گرم نبوده و لباس و پوشش او زیاد نباشد ، در هر ۲۴ ساعت شش بار یا بیش از ادرار می کند.

*   مدفوع نوزاد در یکی دو روز اول سیاه رنگ است که به تدریج و در طی یکی دو روز دیگر سیاه متمایل به سبز و سبز متمایل به قهوه ای و روز چهارم تا پنجم به رنگ زرد خردلی تغییر می کند. نوزاد از روز چهارم تولد به بعد ، چهار بار یا بیش از ( حتی به ازای هر نوبت شیر خوردن ) مدفوع شل ، دانه دار به رنگ زرد خردلی دارد که اسهال به حساب نمی آید.

*   حوالی ۶_۴ هفتگی دفع مدفوع متغیر است به طوری که ممکن است چندین بار در روز ویا ۳ یا ۴ روز یک بار و یا بیش از باشد، در این صورت اگر مدفوع ، زرد و روان و یا با قوام نرم خمیری باشد، طبیعی است و یبوست به حساب نمی آید.

توجه :
زیاد گرم نگه داشتن نوزاد منجر به بی حالی ، خواب آلودگی ، مکیدن های ضعیف و غیر موثر ، عدم تخلیه پستان ها و از دست دادن وزن او می شود و متعاقباً دفعات دفع ادرار و مدفوع نیز به علت دریافت شیر ناکافی ، کمتر از معمول خواهد بود . دراین موارد ممکن است مادر این گونه تصور کند که شیرش کافی نیست.

حتما بخوانید :   چگونه نوزاد رو پای خود می ایستد؟

از خودتان مراقبت کنید
اغلب نوزادان روزها بیش از می خوابند و شب ها بیش از بیدار هستند ، برای اینکه خودتان هم استراحت داشته باشید و بتوانید شب ها هم شیر بدهید ، وقتی نوزاد شما می خوابد شما هم در کنار او چرت زده و استراحت کنید تا در زمان بیداری او ، به خصوص برای شیردهی در شب انرژی کافی داشته باشید.

o    مادران سالم هیچگونه پرهیز غذایی ندارند اما بهتر است از نوشیدن بیش از دو فنجان قهوه یا چای پررنگ در روز همچنین نوشابه های گازدار پرهیز کنند و مصرف مکمل های دوران بارداری نظیر مولتی ویتامین مینرال را ادامه دهند.

o    نگران وزن اضافی دوران بارداری خود نباشید و برای کم شدن وزن رژیم نگیرید چون بر مقدار شیرتان اثر منفی می گذارد . شیر دادن ، به تدریج طی دو سال ، وزن را به حد مطلوب می رساند.

علاوه بر مکیدن های صحیح و مکرر پستان توسط نوزاد ، تغذیه مناسب و خواب و استراحت کافی مادر بیش از هر چیز دیگر در تولید و ترشح شیر مادر موثر است.

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : مدفوع نوزاد سالم، بیماری اش را تشخیص دهید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..