تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رژیم غذایی دارای غلات ریسک سرطان روده را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان تیم تحقیق بوستون، به نظر می رسد مکانیسم این رابطه ناشی از یک نوع باکتری روده باشد.

آنها به بررسی Fusobacterium nucleatum که در بین صدها نوع باکتری موجود در روده بزرگ است، پرداختند. محققان بر این باورند که این باکتری در بروز سرطان روده نقش دارد.

محققان رژیم غذایی بیش از ۱۳۷ هزار نفر را برای چندین دهه پیگیری کردند و نمونه تومور روده بیش از ۱۰۰۰ نفر را بررسی کردند.

آنها دریافتند افرادی که از رژیم غذایی سرشار از غلات کامل و فیبر پیروی می کردند از ریسک پایین تر ابتلا به سرطان روده با وجود باکتری F. nucleatum روبرو بودند، اما در مورد سایر سرطان های روده بدون وجود این باکتری، چنین رابطه ای یافت نشد.

دکتر شوجی اوگینو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «اگرچه تحقیق ما فقط مربوط به یک نوع باکتری بود، اما به یک پدیده بسیار گسترده تر اشاره دارد و اینکه باکتری های روده می توانند همراه با رژیم غذایی، ریسک برخی انواع سرطان روده را کاهش یا افزایش دهند.»

وی در ادامه افزود: «یافته های ما نشاندهنده توانایی رژیم غذایی بر تاثیرگذاری بر ریسک ابتلا به برخی انواع سرطان روده بواسطه تاثیر بر باکتری درون روده است.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رژیم غذایی دارای غلات ریسک سرطان روده را کاهش می دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..