تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روابط دوجانبه و اوضاع منطقه محور گفتگوی تلفنی ترامپ و ملک سلمان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شامگاه یکشنبه به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد که در این گفتگوی تلفنی «روابط تاریخی دو کشور دوست، تحولات اوضاع منطقه و جهان و همچنین شراکت راهبردی دو طرف و اهمیت همکاری اقتصادی، امنیتی و نظامی بین طرفین مورد بحث قرار گرفته است».

طبق اعلام این خبرگزاری، سلمان بن عبدالعزیز از ترامپ برای سفر به عربستان دعوت نموده و رئیس جمهور آمریکا نیز دعوت مشابهی را به پادشاه سعودی ارائه کرده است و دو طرف در خصوص زمانبندی این دیدارها طی آینده به توافق رسیده اند.

رویترز به نقل از یک منبع سعودی بلندپایه گزارش داد که این گفتگوی تلفنی بیش از یک ساعت به طول انجامیده و طی آن بسیاری از جزئیات مهم مربوط به آینده روابط دو کشور و اوضاع منطقه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی در عین حال نسبت به اینکه در این گفتگو محدودیت های اعمالی از سوی واشنگتن در خصوص سفر اتباع تعدادی از کشورها به آمریکا مورد بحث قرار گرفته یا نه اظهار بی اطلاعی نمود.

در همین حال منابع خبری به نقل از کاخ سفید اعلام کردند که ترامپ و سلمان بن عبدالعزیز درباره تایید ایجاد مناطق امن در سوریه و یمن توافق کردند.

گفتنی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه (۲۷ ژانویه/۸ بهمن) فرمانی را امضا کرد که طبق آن صدور ویزا برای شهروندان هفت کشور ایران، عراق، یمن، لیبی، سومالی، سودان و سوریه موقتا متوقف می‌شود.

با وجود مواردی همچون حملات ۱۱ سپتامبر و اینکه شمار قابل توجهی از عاملان این حملات از شهروندان عربستان سعودی بوده اند، نام عربستان در لیست کشورهایی که مشمول سیاست های مهاجرتی ترامپ شده اند نیست.

این در حالی است که دولت آمریکا مدعی شده است که این اقدام گامی در جهت محافظت از کشور در برابر حمله‌های تروریستی است و مقامات آمریکا باید فرصت یابند که سیستم تازه‌ای برای کنترل مسافران به آمریکا ایجاد کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روابط دوجانبه و اوضاع منطقه محور گفتگوی تلفنی ترامپ و ملک سلمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..