تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشورت با رهبری برای انتشار خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، محسن هاشمی طی سخنانی در دیدار با جمعی از اعضای «انجمن اندیشه و قلم» که در منزل آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و با حضور همسر ایشان و فرزندان آن مرحوم برگزار شد، در پاسخ به پرسش یکی از اعضای انجمن اندیشه و قلم، درباره نحوه انتشار کتب خاطرات آیت‌الله هاشمی پس از درگذشت وی، گفت: دفتر نشر آثار پدرم که خوشبختانه با حضور خود ایشان شکل گرفت، پشتوانه‌ قابلی از ایشان داشت. اما تا زمان حیات ایشان، ما در کنار فعالیت‌های دیگرمان اگر جای خالی‌ای بود، فرصتی را به دفتر نشر اختصاص می‌دادیم. اما امروز وظیفه دفتر نشر سنگین‌ شده است. دیگر آقای هاشمی در بین ما نیست و باید وقت بیشتری برای نشر آثار ایشان بگذاریم. ضمن اینکه همه موارد هم فقط به خاطرات خلاصه نمی‌شود. برای هر پاراگراف خاطرات ایشان می‌شود صفحاتی نوشت و توضیحاتی داد.

 

 

وی افزود: هنوز هم بخش‌هایی از اسناد مربوط به خاطرات ایشان، حالت محرمانه دارد. عکس‌ها و فیلم‌ها و گفته‌های دیگران درباره ایشان همچنان جای کار دارد.

 

فرزند ارشد آیت‌الله هاشمی با تاکید بر ضرورت صیانت از اصل موضوع خاطرات، از مسیر ارتباط با بزرگان نظام، گفت: بخش مهم کار ما این است که با بزرگان نظام به ویژه مقام معظم رهبری ارتباط مناسبی برقرار کنیم تا با هماهنگی کار پیش برود و اصل موضوع خدای نکرده تحت‌الشعاع کج نظری‌ها قرار نگیرد.

 

هاشمی با دعوت از اندیشمندان و فرهیختگان برای همراهی با دفتر نشر آثار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در زمینه به‌عهده گرفتن بخشی از کار آماده‌سازی خاطرات آن مرحوم برای انتشار، تأکید کرد: دفتر نشر آثار آیت‌الله هاشمی با کمک یک گروه اندیشمند و یک هیأت امنا، باید به سمت یک حرکت جدی‌تر حرکت کند. این موضوع همچنان جای بحث دارد و انشاءالله بعد از گذر از این مقطع فعلی که همچنان در جریان مراسم مربوط به رحلت ایشان هستیم، پیگیری خواهد شد.

 

وی با اشاره به حضور مردم در همه آیین‌های مربوط به رحلت آیت‌الله هاشمی، گفت: مردم با حضورشان از همه زجرها و مقاومت‌های آقای هاشمی قدردانی کردند و حرکت آقای هاشمی نیز از ابتدا تا آخر، بر مبنای عقلانیت بود. و در خطبه معروف 88 نیز با همان عقلانیت بخش مهمی از نیروهای انقلاب را که داشتند از دست می‌رفتند دوباره به دامان انقلاب بازگرداندند و بزرگان می‌گویند ما علاوه بر از دست دادن جسم آقای هاشمی، عقلانیت ایشان را از دست دادیم. نبود خود ایشان خلأ جسمی و ظاهری است و خلأ اصلی و واقعی، خلأ عقلانیت ایشان است.

 

هاشمی در پایان اظهار کرد: آقای هاشمی در سراسر عمرش این عقلانیت را داشت و مشی ایشان، اعتدال، انسان‌دوستی و علاقه به مردم، اسلام واقعی و رفاه مردم بود.

 

در بخش دیگری از این دیدار، یکی از اعضای انجمن اندیشه و قلم، در سخنانی، انجام کار پژوهشی و فکری روی آثار، اندیشه‌ها و خاطرات آیت‌الله هاشمی را یکی از نیازهای امروز جامعه خواند و گفت: مردم مشتاق چنین محصولاتی هستند و افکار عمومی به تحلیل‌های عمیق از اندیشه و آثار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیارمند است.

 

وی افزود: در زمان حیات ایشان، طرح‌هایی برای کار پژوهشی در این زمینه تهیه شده و مورد تأیید ایشان قرار گرفته بود که متأسفانه فرصت نشد با وجود خود ایشان پیگیری شود و امروز ضرورت دارد که پس از رحلت ایشان، آن کارها پیگیری و انجام شود.

 

این عضو انجمن اندیشه و قلم، دیگر ضرورت امروز جامعه بعد از درگذشت آیت‎الله هاشمی را پرداختن به مظلومیت وی و دفاع از آن مرحوم در قبال هتاکی‌هایی دانست و گفت: آیت‌الله جوادی آملی در سخنانی تاکید کردند که آیت‌الله هاشمی در زندگی و پس از وفات مظلوم بود و هست. این مظلومیت آقای هاشمی با هیچ‌کس شخصیت‌های مظلوم انقلاب و حتی با مظلومیت شهید بهشتی نیز قابل مقایسه نیست چرا که با درگذشت ایشان هم این مظلومیت همچنان ادامه دارد در حالی که مظلومیت بهشتی با شهادتش پایان یافت.

 

علی شکوهی یکی دیگر از اعضای انجمن اندیشه و قلم نیز در سخنانی با اشاره به جایگاه خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و اهمیت آن در تاریخ شفاهی کشور گفت: هاشمی با خاطراتش و با بازیگری‌اش در عرصه‌های مختلف و عملکردش در زندگی ما هست و خواهد بود.

 

در بخش دیگری از این دیدار، غلامعلی رجایی، مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سخنانی، با اشاره به ویژگی‌های مکتب هاشمی و عقلانیت و اعتدال آن مرحوم، گفت: برازنده‌ترین لقب برای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، هاشمی کبیر است. او با ترویج اندیشه اسلام اعتدالی، تلاش می‌کرد انقلاب را به جوی خود بازگرداند.

 

ایسنا/222

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشورت با رهبری برای انتشار خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..