تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برای نخستین بار در پنج سال گذشته، آیفون نتوانست رتبه اول فروش اسمارت فون در چین را به خود اختصاص دهد

برای نخستین بار در پنج سال گذشته، آیفون نتوانست رتبه اول فروش اسمارت فون در چین را به خود اختصاص دهد

افزایش فروش آیفون در کشور هند ناگهان به اولویت اصلی کمپانی اپل تبدیل شد که علت آن افت تدریجی فروش این اسمارت فون در کشور چین است. بنا بر گزارش موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، اپل نتوانست در سال 2016 و برای نخستین بار در پنج سال گذشته، فروش خوبی را در کشور چین به ثبت برساند. سال گذشته میلادی، آیفون 6 اس اپل نتوانست بالاترین میزان فروش اسمارت فون در این کشور را از آن خود کند و رتبه سال های گذشته خود را به اوپو R9 واگذار کرد. این محصول اوپو در سال 2016 در کشور چین تعداد 17 میلیون قطعه فروش داشت که 4% سهم بازار را شامل می شود. این در حالیست که آیفون 6 اس موفق به فروش 12 میلیون قطعه شد. در ادامه با تک شات همراه باشید.


آنچه کار اپل را در این برهه از زمان دشوار کرده این است که این کمپانی در رشد کلی بازار اسمارت فون ها در چین سهیم نبوده است. فروش اسمارت فون ها در سال گذشته در کشور چین با 6% افزایش به 465 میلیون قطعه رسید. اوپو با 109% رشد در فروش مواجه بود که توانست از ویوو با 78% رشد در فروش و هواوی با 21% رشد پیشی بگیرد. این در حالیست که فروش اسمارت فون های اپل در سال گذشته در چین 21% افت داشته است و به سختی توانسته شیائومی را پشت سر بگذراد. این کمپانی که روزی "اپل چین" نامیده می شد در سال 2016 با افت فروش 22 درصدی سالیانه مواجه شد.


موسسه Counterpoint در گزارش خود نوشته:

با وجودیکه تعداد کاربران اسمارت فون همواره رو به افزایش است، اما مدل های مورد علاقه کاربران به سمت تغییر مدلهای میان و پایین رده در حال تغییر است که در نتیجه کمپانی هایی مانند اپل را از دور خارج می کند. ویژگی هایی که در حال حاضر بازار اسمارت فون ها را تحت تاثیر قرار داده عبارتند از قابلیت شارژ سریع، نمایشگرهای اولد، باتری های بزرگ تر و دوربین های دوال. این ویژگی ها عمدتا در آیفون 6 اس دیده نمی شوند. آیفون 7 پلاس از باتری بزرگتر و دوربین دوال برخوردار است اما بسیاری از کاربران چینی استطاعت خرید این گوشی را ندارند. وجود نمایشگر اولد در آیفون 8 می تواند نکته مثبتی برای این محصول باشد و شاید آینده اپل را در بازار چین تعیین کند.


به عقیده Counterpoint عدم توانایی اپل در همگامی با رشد بازار چین به این دلیل است که در این بازار تقاضا برای محصولات میان رده بسیار افزایش یافته است که اپل را از میدان خارج می کند. اما پرچمدار سال آینده اپل که احتمالا از نمایشگر اولد برخوردار است می تواند برگ برنده این کمپانی باشد.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برای نخستین بار در پنج سال گذشته، آیفون نتوانست رتبه اول فروش اسمارت فون در چین را به خود اختصاص دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..