تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوشت بوقلمون را فقط به صورت بسته‌بندی بخرید

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان تاکید کرد: شهروندان برای حفظ سلامتی و در صورت تمایل به مصرف گوشت بوقلمون، فقط گوشت بسته‌بندی بخرند.

محمدرشید کرمی اظهار کرد: در حال حاضر یک واحد کشتارگاه خط ویژه بوقلمون در سطح استان فعال شده و با رعایت موازین بهداشتی در حال فعالیت است؛ در واقع نیازی نیست که بوقلمون تولیدی برای کشتار به سایر استان‌ها برده شود و خوشبختانه همه مراحل کشتار و بسته‌بندی نیز تحت نظارت ناظران بهداشتی و شرعی انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه گوشت بوقلمون بدون پوست به طور طبیعی چربی کمی ( یک گرم چربی در هر ۳۰ گرم گوشت) دارد و کسانی که دارای رژیم غذایی کم‏ چرب هستند، می‏توانند از آن استفاده کنند، ادامه داد: ۱۹ واحد در سطح استان با ظرفیت ۱۴۵ هزار و ۶۰۰ قطعه در هر دوره، بوقلمون پرورش می‌دهند و در روزهای اخیر نیز یک واحد پرورش بوقلمون مادر جهت تولید تخم مرغ نطفه‌دار و جوجه بوقلمون (با ظرفیت تولید ۵ هزار قطعه) راه‌اندازی شده که نقش قابل توجهی در تولید و پرورش جوجه بوقلمون ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: با افتتاح واحد پرورش بوقلمون مادر، علاوه بر صرفه‌جویی ارزی و خروج از وابستگی به واردات جوجه یک‌روزه بوقلمون، سالانه بیش از ۶۰۰ هزار قطعه جوجه یک‌روزه بوقلمون گوشتی تولید و عرضه خواهد شد. بوقلمون‌های تولیدی در استان زنجان نیز بعد از تامین نیاز استان،به سایر استان‌ها از جمله تهران ارسال و به مصرف می‌رسند.

 استان زنجان با تولید بیش از ۱۰ درصد گوشت بوقلمون یکی از قطب‌های تولید این محصول در کشور به شمار می‌رود و در صورت فعال بودن کل ظرفیت استان و با احتساب ۲ دوره پرورش درسال، زنجان قابلیت تولید سالانه بیش از ۳ هزار تن گوشت بوقلمون را دارد. همچنین در ۹ ماهه امسال، ۲ هزار و ۱۳۰ تن گوشت بوقلمون تولید شده و اکثرا نژادهای «بی‌یوتی ۶»، نیکولاس و هیبرید که از کشورهای اروپایی و کانادا وارد می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایسنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوشت بوقلمون را فقط به صورت بسته‌بندی بخرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..