تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای نمایش آئینی «غبار» در ایام فاطمیه/ نمایشی به دور از شعارزدگی

اجرای نمایشی چون غبار احترام به مخاطبان مذهبی استبه گزارش خبرنگارحوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری نمایش آیینی «غبار» با حضور محمدرضا مداحیان کارگردان نمایش، اردلان شجاع کاوه و میرطاهر مظلومی بازیگر، در تالار وحدت برگزار شد.

بنابراین گزارش مداحیان کارگردان نمایش «غبار» در این نشست عنوان کرد: فصل دوم نمایش آئینی و مذهبی «غبار» دارای داستانی مستقل و مجزا نسبت به فصل نخست آن است. این اثر داستان فردی از سرزمین غدیران (دیاری خیالی) را روایت می‌کند که به پست وزارت رسیده و از رهگذر زمان و بر اثر فشارهایی که آنها را متحمل می‌شود، گاه دچار لغزش می‌شود و در انتخاب خود انحرافاتی دارد، اما آن چیزی که در نهایت او را نجات می‌دهد توسل و تمسک به اعتقادات و باورهای مذهبی اوست.

وی ادامه داد: فصل اول اجرای نمایش «غبار» در تالار وحدت با استقبال خیلی خوبی روبرو شد، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم این نمایش را دوباره در ایام فاطمیه اجرا کنیم. همچنین در این فصل از بهترین‌های عرصه نمایش بهره برده‌ایم و امیدواریم این اثر با استقبال مخاطبان روبرو شود.

مداحیان تصریح کرد: امروز کسانی کنار ما هستند که من می‌توانم این نوید را بدهم که این نمایش کار بسیار خوبی خواهد شد. البته انوش معظمی برای نگارش این متن فاخر تلاش بسیاری کرده و این اثر دارای جذابیت بصری است و به دور از شعار بوده، شاید در اجرای قبلی به دلیل زمان کم خیلی نتوانستیم زمان و مکان را تقویت کنیم اما در این فصل جدی‌تر عمل کردیم.
 
اردلان شجاع کاوه بازیگر نقش ادیب الممالک در نمایش «غبار» در خصوص نقش خود گفت: نقش من شخصیت مدبری است که در بازه زمانه دچار شک می‌شود و در جایی که از شک خود فارغ می‌شود، شکست می‌خورد.

وی ادامه داد: تاکید تئاتر بر اجرای زنده است و اجرای چنین آثار مذهبی احترام به قشری است که دوست دارند در شهرشان از این نوع کارها بهره‌مند شوند و این هم جزو وظایف ما است که بتوانیم آثار مذهبی تولید کنیم.

در ادامه نشست، میرطاهر مظلومی اظهار داشت: این متن عاری از هر نوع شعار زدگی است و بستر تاریخی را از گذشته به حال روایت می‌کند و بعد استقبال مردم از فصل اول این نمایش تصمیم گرفته شد، فصل دوم با کیفیت بیشتری به روی صحنه رود.

وی افزود: این ترکیبی از پرفورمنس و فرم است و این موضوع، کار من بازیگر را دشوارتر می‌کند و به نظرم اجرای کارهای آیینی سخت تر از آثار معمولی است.

گفتنی است؛ نمایش آیینی «غبار» از 19 بهمن تا 16 اسفند هر شب در تالار وحدت اجرا خواهد داشت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای نمایش آئینی «غبار» در ایام فاطمیه/ نمایشی به دور از شعارزدگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..