تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ناسا برای آزمایش موشک‌هایش از رنگ‌های حساس به فشار استفاده می‌کند!

رنگ‌های ناپایدار حساس به فشار موسوم به (PSP (Pressure-Sensitive Paint، به دانشمندان در سنجش توزیع نیروهای روی بدنه موشک در تست‌های تونل باد کمک می‌کنند.

تا حالا به این فکر کرده‌اید که ناسا چگونه از آسیب ندیدن موشک‌هایش تحت برخورد شدید توده هوا در زمان پرتاب، اطمینان پیدا می‌کند؟ به تازگی دانشمندان برای تحلیل نیروهای وارده به بدنه موشک، از رنگ‌های حساس به فشار استفاده می‌کنند. این رنگ‌ها با اکسیژن واکنش داده و نور تولید می‌کنند. در حقیقت، با این روش، دانشمندان می‌توانند با مدل‌سازی شتاب در زمان تست، تجسمی را از نیروهای متغیر بر روی بدنه موشک بدست بیاورند. در روش‌های قدیمی، با استفاده از میکروفون‌های بسیار کوچک، توزیع ضربات هوا بر روی بدنه را بدست می‌آوردند، در حالی که با اسپری کردن لایه نازکی از رنگ ناپایدار حساس به فشار، می‌توان این کار را با دقت بیشتری انجام داد. همچنین منافذ موجود در لایه پوشش رنگ، به هوا اجازه تماس با سطح بیشتری از رنگ را می‌دهد. از نتایج کاربردی این روش جدید می‌توان به کاهش زمان و هزینه تست‌ها در پروژه‌های پرتاب فضایی اشاره کرد.

سینا اباذریان

مهندسی مکانیک خوندم و همیشه دوست دارم زمینه‌های کاری جدید رو تجربه کنم. خیلی خوشحالم که برای شما می‌نویسم. اینستاگرام: sinaabazariyan@




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ناسا برای آزمایش موشک‌هایش از رنگ‌های حساس به فشار استفاده می‌کند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..