تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیام‌رسان با ابزارهای متفاوت طراحی کنید

بررسي نكات ناديده برنامه‌نويسان، براي مخاطب ايراني اپليكيشن‌ها پیام‌رسان با ابزارهای متفاوت طراحی کنید



طبق آمارهای منتشر شده در ایران، ۲۵ میلیون نفر از کاربران تلفن های هوشمند عضو یکی از شبکه های اجتماعی پیام رسان مانند تلگرام، واتس آپ، فیس تایم، ایمو و غیره هستند و بخش زیادی از ارتباط روزانه خود با دیگران را از طریق این پیام رسان ها پوشش میدهند.

حجم بالای استفاده از شبکه های اجتماعی پیام رسان، موضوعی است که در بسیاری از کشورهای جهان تجربه شده و اپراتورها و برنامه نویسان ارائه دهنده خدمات را به این فکر انداخته که هرچه بیشتر این پیام رسان ها را منطبق بر نیاز کاربران، به خصوص کاربران بومی، طراحی کنند. همچنین انتقال احتمالی درآمدهای حاصل از این اپلیکیشن ها به کشورهای خارجی، موضوعی است که برای آن باید چاره اندیشی شود.

بر اساس این گزارش، ایران نیز از این چالش به دور نبوده و هر روز بین ایرانی ها استفاده از شبکه های اجتماعی پیام رسان موبایلی با استقبال بیشتری روبه رو میشود و تعداد کاربران ایرانی این شبکه ها به طور دائم در حال افزایش است.
بر پایه این بررسی و با وجود رشد کاربران این شبکه ها در ایران، ما با کمبود بزرگی مواجه هستیم. جای خالی نمونه های کارآمد داخلی که امکانات بیشتری به کاربران خود بدهد و بتواند برای آنها جذاب نیز باشد. این جای خالی سبب شده که بازار بزرگ پیام رسان ها به شرکت های خارجی تقدیم شود.

هرچند که در سالهای اخیر، برخی شبکه های اجتماعی موبایل محور در داخل کشور ایجاد و به بازار آمده اند، اما هر یک از این اپلیکیشن ها بنا به دلایلی، توفیق چندانی در رقابت جدی با نمونه های خارجی نداشتند.

به همین خاطر جا دارد این موضوع طرح شود که برای جذب مخاطب ایرانی در شبکه های اجتماعی بومی، ما به نمونه کاملی از یک پیام رسان نیاز داریم که پاسخگوی طیف وسیعی از خواسته های کاربران ایرانی باشد. چرا که مخاطب ایرانی باید علاوه بر اطمینان از تضمین امنیت، کارایی به مراتب بالاتری نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی پیام رسان جهانی به دست آورد.

در کنار امکان پیام رسانی حرفه ای، امکانات دیگری مانند جابه جایی پولی راحت میتواند انگیزه قوی برای جذب کاربران به نمونه های تازه باشد. امکانی که منجر به تجربه راحتی برای افراد شود و در دنیای شلوغ کنونی، در وقت آنها صرفه جویی کرده و به ایشان فرصت دهد بسیاری از کارهای روزانه خود را در یک فضای واحد انجام دهند.

بنابراین بسیار خوب است که طراحان ایرانی با درک و شناسایی نیازهای آتی کاربران، به سمت نوآوری و جذب مخاطب حرکت کنند؛ زیرا فضا، نیاز و کشش بازار و خواسته های مخاطبان، پاسخگوی تمرکز و سرمایه گذاری بیشتر بر روی این نوع اپلیکیشن های جدید است.

2121




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیام‌رسان با ابزارهای متفاوت طراحی کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..