تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفارت آمریکا در بغداد اعطای ویزا را متوقف کرد/ درخواست پارلمان عراق از دولت برای مقابله به مثل

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، سفارت آمریکا در بغداد تأیید کرد اعطای ویزا به عراقی ها را در راستای اجرای فرمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص تعلیق موقت ورود شهروندان 7 کشور به آمریکا متوقف کرده است. 

در بیانیه مطبوعاتی سفارتخانه آمریکا در عراق که امروز منتشر شده، آمده است: این تصمیم ورود شهروندان برخی کشورهای معین را به عراق به مدت 90 روز ممنوع می کند. این ممنوعیت همچنین شامل صدور ویزا از روز جمعه است.

در این بیانیه همچنین آمده است: کشورهایی که از سوی کنگره آمریکا و یا وزیر امنیت ملی این کشور مشخص شده اند، شامل عراق، سوریه، سودان، ایران، سومالی، لیبی و یمن بوده و هرگونه تغییرات دیگر که بر سفر مسافران به آمریکا تأثیرگذار باشد، اعلام خواهد شد.

همچنین در بیانیه سفارتخانه آمریکا در عراق آمده است: مسافرانی که دارای ملیت این کشورها بوده و یا یکی از تابعیت های آنها متعلق به این کشورهاست، به مدت 90 روز اجازه ورود به آمریکا و یا صدور ویزای مهاجرتی و یا غیر مهاجرتی را نخواهند داشت. 

سفارت آمریکا در بغداد همچنین خواسته این اشخاص در طول این زمان برای دریافت ویزا مراجعه نکنند.

از سوی دیگر، کمیته روابط خارجی پارلمان عراق از دولت این کشور خواسته تا با واکنشی مشابه، به تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا پاسخ دهد.  در بیانیه این کمیته که پس از نشست امروز به ریاست "حسن شویرد" یکی از نمایندگان عراقی صادر شد، آمده است: محدودیت های مسافرتی که آمریکا بر عراقی ها وضع کرده، دور از انصاف است و ما از دولت عراق می خواهیم در برابر این تصمیم دولت آمریکا، اقدامی مشابه انجام دهد.

از سوی دیگر، سخنگوی نیروهای بسیج مردمی خواهان جلوگیری از ورود آمریکایی ها به عراق و اخراج تمامی آنها از سرزمین عراق شد. 

اسدی در مصاحبه ای مطبوعاتی از نیروهای امنیتی و ادارات مرتبط خواست تصمیمات لازم را در خصوص حفظ حق عراق و کرامت عراقی ها به عنوان کشوری که با تروریسم مبارزه می کند و قربانیانی به نیابت از مردمان جهان در جنگ علیه تروریسم می دهد، اتخاذ کنند.

شایان ذکر است کنسولگری آمریکا در اقلیم کردستان نیز روز گذشته اعطای ویزا به افرادی که قصد سفر به آمریکا داشتند را طبق دستور رئیس جمهور آمریکا متوقف کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفارت آمریکا در بغداد اعطای ویزا را متوقف کرد/ درخواست پارلمان عراق از دولت برای مقابله به مثل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..