تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۲۶ مرغداری در قم درگیر آنفلوآنزای مرغی هستند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ رفیعی گفت: با اشاره به انتشار خبری درباره گسترش بیماری آنفلوآنزای مرغی در استان قم در حال حاضر ۲۶ واحد مرغداری در استان قم درگیر بیماری آنفلوآنزای مرغی هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای بهمن‌ماه تا کنون تنها چهار واحد درگیر شده‌اند، ابراز کرد: با توجه به درگیری واحدها در ماه‌های قبل آمار بهمن‌ماه نشان می‌دهد که این بیماری رو به کاهش است و شدت یافتن آن در استان قم را تکذیب می‌کنم.

مدیرکل دامپزشکی استان قم در ادامه با اشاره به اینکه در بهمن ماه ۸۰ هزار طیور درگیر این بیماری شده‌اند ابراز کرد: همه طیور درگیری شده معدوم شدند.

وی در ادامه ابراز کرد: مناطق جاده قدیم، قم - تهران، منطقه قمرود و منطقه سلفچگان درگیر بوده‌اند که در منطقه سلفچگان ۱۷ روز است که موردی از ابتلا به بیماری آنفلوآنزای پرندگان گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم در ادامه تأکید کرد:‌ مرغداری‌ها بر ورود و خروج وسایل نقلیه و همچنین رفت و آمد اشخاص به این مراکز توجه داشته و در هر مرحله ضدعفونی‌های لازم را داشته باشند و محوطه مرغداری‌ها را هم به صورت دائم ضدعفونی کنند.

وی ادامه داد: حضور پرندگان مهاجر و همچنین پرندگان حد واسط مانند گنجشک و کلاغ و ... از علل شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی است که از طریق مدفوع و یا خوردن دان‌های مرغی موجود در مرغداری‌ها باعث آلوده شدن این مکان‌ها می‌شوند.

انتهای پیام/ح




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۲۶ مرغداری در قم درگیر آنفلوآنزای مرغی هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..