تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان خودسرانه زخم های سوختگی ممنوع

بهتر است زخم های ناشی از سوختگی روی پوستتان را خودسرانه درمان نکنید و طبق ذستور پزشک برای بهبود آن ها اقدام کنید چون برخی روش های درمانی خانگی می تواند باعث شدت یافتن زخم روی پوستتان شود و مانع بهبود یافتن آن شود برخی توصیه های پزشکی را در ادامه مطلب در اختیارتان قرار خواهیم داد با ما همراه باشید .

دبیر اجرایی ششمین کنگره ملی سوختگی گفت: درمان های خودسرانه و ناصحیح زخم های ناشی از سوختگی سبب وخامت جراحت و همچنین افزایش مراجعات بیماران به مراکز درمانی می شود.

از دبیرخانه کنگره ملی سوختگی، دکتر سیدحسن طاووسی اظهار کرد: بیشتر مردم در برخورد با سوختگی از درمان های قدیمی استفاده می کنند و به خود اجازه می دهند که در روند درمان دخالت کنند و برای پوشش زخم سوختگی از پمادها یا خمیرهای دست ساز استفاده می کنند.
وی افزود: در برخی موارد ممکن است زخم های ناشی از سوختگی اگر سطحی باشند با یک پانسمان ساده یا وازلین بهبود یابند اما در مورد زخم های وسیع تر و عمقی تر این درمان ها جوابگو نیست و سبب افزایش مراجعات به مراکز درمانی به دلیل وخامت زخم سوختگی شود.
طاووسی ادامه داد: از این رو، تلاش همه دست اندرکاران سلامت و به طور ویژه پزشکانی که در حوزه سوختگی فعالیت می کنند، رسیدن به یک درمان استاندارد در سطح کشور است.
وی به برگزاری ششمین کنگره ملی سوختگی با شعار «یک کشور، یک درمان استاندارد سوختگی» اشاره کرد و گفت: در این کنگره تلاش می شود در مورد مسائل و مشکلاتی که در حوزه سوختگی وجود دارد، بحث و تبادل نظر شود.
طاووسی در مورد محورهای این کنگره اظهار کرد: درمان سوختگی حاد، سوختگی استنشاقی، سوختگی الکتریکی، جایگزین های پوست، مراقبت های ویژه در سوختگی، مراقبت زخم در سوختگی، مسائل روحی روانی بیماران سوخته، درمان عوارض سوختگی و نقش سازمان های خیریه در حمایت از بیماران سوخته ازجمله موضوعات مورد بحث در این کنگره است.
وی گفت: این کنگره توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همکاری مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن حمایت از بیماران سوخته برگزار می شود و گروه های هدف را جراحان پلاستیک، جراحان سوختگی، جراحان عمومی، متخصصان پوست، بیهوشی، مراقبت های ویژه، پزشکان عمومی، پرستاران و تمام رشته های مرتبط تشکیل می دهند.

  ایرنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان خودسرانه زخم های سوختگی ممنوع»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..