تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز مرمت آب انبار مرکزی روستای سیوکی تربت حیدریه

با مشارکت و مساعدت شورا و دهیاری روستای سیوکی و انجمن میراث فرهنگی روستا مرمت و تغییر کاربری آب انبار مرکزی روستا آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: این آب انبار که مربوط به دوران صفویه می باشد ، پس از مرمت توسط مجموعه دار خصوصی و مشارکت عمومی مردم روستا به موزه مردم شناسی تبدیل خواهد شد .

علی محمدی افزود : خوشبختانه اكثر مردم روستا كه اشیای مردم شناسی در خانه ها نگهداری می كنند و توانایی حفاظت از آنها را ندارند به این موزه جهت نمایش اهدا خواهند نمود.

وی تصریح كرد: روستای سیوکی از روستاهای تاریخی شهرستان می باشد که علاوه بر بافت تاریخی روستا، دارای 2 آب انبار قدیمی ، محوطه و مزاری تاریخی، خانه هایی زیرزمینی وجود دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی تربت حیدریه از پیگیری تعدادی از مالكین خانه ای قدیمی این روستا جهت ایجاد اقامتگاه بومگردی در روستا خبر داد كه مقدمات آن در حال پیگیر می باشد كه بزودی اجرایی خواهد شد.

شایان ذكر است روستای سیوكی در 15 كیلومتری جنوب تربت حیدریه واقع می باشد.

انتهای پیام//ف.ج




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز مرمت آب انبار مرکزی روستای سیوکی تربت حیدریه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..