تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وجود 23بنای تاریخی واجد شرایط واگذاری در استان سمنان

معاون سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگي استان سمنان از وجود 23بنای تاریخی واجد شرایط واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این استان خبر داد .

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان از ورود بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در این بخش استقبال می‌کند.
محمد طاهریان با بیان اینکه آثار تاریخی استان سمنان از تعدد بسیار بالایی برخوردارند افزود: قرار گرفتن این استان در مسیر راه تاریخی ابریشم و موقعیت سوق‌الجیشی استان در همه ادوار تاریخی سبب شده که استان سمنان آثار تاریخی متعددی از همه دوره‌های تاریخی داشته باشد.
معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان برلزوم استفاده از ظرفیت‌های این آثار تاکید کرد و گفت: استان سمنان امروزه نیز در مسیر دو کریدور مهم شمال –جنوب و شرق به غرب واقع شده و لذا این آثار و ابنیه تاریخی می‌توانند در کارکردهایی جدیدی به کار گرفته شوند.
طاهریان با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري برای واگذاری برخی از آثار تاریخی به سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی خاطرنشان کرد: بناهای تاریخی متعددی در استان سمنان از جمله کاروان‌سراهای تاریخی،آسیاب‌ها، گرمابه‌ها، خانه­­های تاریخی و...ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران و تبدیل شدن به مراکز پررونق گردشگری و فرهنگی و...را دارند.
وی بااشاره به وجود 23 بنای تاریخی قابل واگذاریدر سراسر استان که در تملک میراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان و دیگر دستگاه‌های اداری و دولتی هستند گفت: تاکنون چهار بنا از این ابنیه تاریخی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار و طرف قراردار کار خود را در آنها آغاز کرده‌اند.
معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان با بیان اینکه بزودی تعداد دیگری از بناها نیز به سرمایه‌گذاران تحویل می‌شوند اضافه کرد: در حال حاضر علاوه بر چهار بنای واگذار شده، هفت بنای تاریخی دیگر نیز در مرحله فراخوان و جذب سرمایه­گذار هستند.
طاهریان تصریح کرد: 12 بنای باقی‌مانده نیز در آینده و بعد از اعلان فراخوان و بررسی پیشنهادهای احتمالی به افراد متقاضی تحویل می‌شوند.
وی از حمایت میراث فرهنگی استان از فعالان و سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: یکی از سیاست­های تشویقی سازمان میراث فرهنگی، صنایع­دستی و گردشگری حمایت از بخش خصوصی و پرداخت یارانه تسهیلات دریافتی سرمایه­گذاران و تامین بخشی از زیرساخت­ها در تاسیسات گردشگری است.
معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان یادآوری کرد: در همین راستا تاکنون زیرساخت­های مورد نیاز اعم از راه دسترسی، برق، گاز و آب و... برای 15 پروژه بخش خصوصی و منطقه نمونه گردشگری، تامین شده است.

انتهای پیام/ع




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وجود 23بنای تاریخی واجد شرایط واگذاری در استان سمنان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..