تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




میزان سرطان در ایران، 20 تا 340 درصد پایین تر از کشورهای دنیا و منطقه

ملک‌زاده، گفت: سیگار، قلیان و دخانیات همچنین مصرف تریاک به هر شکلی و مصرف الکل در افزایش سرطان نقش دارند. این موارد ۳۰ درصد از ابتلای سرطان‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. 

وی افزود: همچنین ۳۰ درصد ابتلای سرطان‌ها به تغذیه نامناسب و عدم تحرک برمی‌گردد و ۷۰ درصد جمعیت ایران یا چاق هستند و یا وزنی بیش از اندازه دارند که این افزایش وزن ناشی از پرخوری و عدم تحرک است. ۸۰ درصد مردم ما تحرک ندارند. 

معاون تحقیقات وزارت بهداشت عدم مصرف میوه و سبزیجات تازه را یکی دیگر از عوامل خطر دانست و گفت: لازم است مردم ما هر روز ۵ یا ۷ بار میوه مصرف کنند و در هر وعده مصرف در یک میوه کافی است اما این موضوع باید ۵ تا ۷ بار در روز تکرار شود. مصرف میوه تازه سبب می‌شود اشتها کاهش یافته و از اضافه وزن نیز جلوگیری شود. 

ملک‌زاده مصرف بیش از اندازه موادی همچون برنج، نان و شیرینی را مضر دانست و گفت: خوردن بیش از اندازه این خوراکی‌ها سبب چاقی می‌شود. متأسفانه در کشور ما مصرف نمک ۲.۵ تا ۳ برابر حد استاندارد است که همین موضوع باعث بالا رفتن فشار خون بسیاری از ایرانی‌ها شده است. 

وی اضافه کرد: در کشور ما فرهنگ مصرف گوشت سفید همچون ماهی پایین است و بسیاری از ایرانیان عادت به خوردن گوشت قرمز علی‌الخصوص گوشت کبابی برشته شده دارند که این خود در ایجاد سرطان‌ها بسیار مؤثر است. مصرف سوسیس و کالباس به عنوان یکی از عوامل مهم ایجاد سرطان ثبت شده است. 

معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: مصرف نوشیدنی‌های داغ بسیار مضر است؛ همه ما باید عادت کنیم که فعالیت بدنی داشته باشیم. انجام نرمش ۵ بار در هفته که بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد توصیه می‌شود. 

ملک‌زاده بیان داشت: پیشگیری در سرطان بسیار مهم است اگر تمامی سرطان‌ها زود تشخیص و ثبت شوند آمار سرطان در کشور بالا می‌رود هم اکنون در کشور ما بسیاری از سرطان‌ها ثبت نمی‌شود به همین دلیل آمار سرطان در کشور پایین است و ما در سال آینده آمار دقیق‌تری از سرطان‌ها را خواهیم داشت. 

وی افزود: هم اکنون سرطان در کشور ما ۳۰ تا ۴۰ درصد پایین‌تر از تمامی کشورها و کشورهای همسایه است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «میزان سرطان در ایران، 20 تا 340 درصد پایین تر از کشورهای دنیا و منطقه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..