تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : بیماری سیفلیس، قابل سرایت به جنین؟

این بیماری از نوع بیماری های میکروبی است و معمولا از طریق رابطه ی جنسی منتقل شده و امکان سرایت از مادر آلوده به بچه داخل شکم وجود دارد.

علائم و نشانه های سیفیلیس در مردان و زنان یکسان است. تشخیص این علائم تا حدوی مشکل است و معمولا تا ۳ ماه پس از رابطه ی جنسی با یک فرد آلوده، ممکن است هنوز خبری از این علائم و نشانه ها نباشد. ابتلا به سیفیلیس چند مرحله دارد که در مراحل اول و دوم، انتقال و سرایت بیماری بسیار آسان است.

در جاهایی از بدن که میکروب سیفیلیس وارد شده است، ممکن است یک یا چند زخم دردناک ایجاد شود. این زخم ها بطور متوسط ۲۱ روز پس از رابطه ی جنسی و نواحی روی لب های مهبل، کلیتوریس و در اطراف دهانه ی مجرای ادرار، روی گردم رحم در زنان، و روی نوک آلت و پوست ختنه گاه در مردان و در اطراف مقعد و دهان ظاهر میشوند. درمان سیفیلیس در این مرحله میتواند کاملا با موفقیت انجام شود.

سیفیلیس با یک آزمایش خون تشخیص داده میشود، اگر درمان نشود به سیفیلیس نهایی تبدیل میشود. از ابتلا به سیفیلیس تا رسیدن به سیفیلیس نهایی مکن است حتی ۱۰ سال هم طول بکشد. از این مرحله به بعد است که سیفیلیس می تواند به قلا و احتمالا به سیستم عصبی بدن آسیب برساند. حتی در این مرحله از بیماری نیز می توان آن را درمان کرد. اما نباید فراموش کرد که اگر پیش از شروع درمان، آسیبی به قلب یا دستگاه عصبی وارد شده باشد، شاید جبران این آسیب ها هرگر امکان پذیر نباشد.

حتما بخوانید :   کودکانی که آب مروارید می گیرند!

در بعضی موارد، سرایت سیفیلیس به جنین میتواند به سقط جنین یا مرده زایی منجر شود. سیفیلیس یکبار که با موفقیت درمان شود، دیگر باز نخواهد گشت، مگر آنکه دوباره با شخص آلوده ای تماس جنسی برقرار شود. اما اثر آن در خون باقی خواهد ماند و بعد از آن هر آزمایش خونی وجود بیماری سیفیلیس را نشان خواهد داد.

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : بیماری سیفلیس، قابل سرایت به جنین؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..