تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جدیدترین رمان منیژه آرمین منتشر شد

«شانزده سال» تازه‌ترین رمان تاریخی‌ منیژه آرمین است كه به‌ تازگی توسط سوره مهر منتشر شده است.

جدیدترین رمان منیژه آرمین منتشر شدبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری،«شانزده سال» تازه‌ترین رمان تاریخی‌ منیژه آرمین است كه به‌تازگی توسط سوره مهر منتشر شده است.

منیژه آرمین درباره این كتاب گفت: «شب و قلندر» اولین جلد این چهارگانه به شمار می‌رود كه طی سال‌های اخیر منتشر شد. این كتاب، از اواخر دوره قاجار شروع می‌شود و تا دوران مشروطه را در برمی‌گیرد. جلد دوم آن نیز «شباویز» نام داشت كه در فضای شروع سال‌های مشروطه تا سال 1304 می‌گذرد و جلد سوم «شانزده سال» نام دارد كه از 1304 است كه به دوران رضاشاه اختصاص یافته است. رمان «شانزده سال» نیز به تاریخ سلطنت رضاشاه از سال 1304 تا 1320 در  400 صفحه پرداخته شده است.
 
این نویسنده ادامه داد: رمان «شانزده سال» داستانی و مستند است و با رمان‌های دیگر متفاوت بوده و همانند پازل است؛ یعنی برخی از بخش‌ها كاملاً مستند و برخی از بخش‌ها دنباله داستان «شب و قلندر» و «شباویز» است.
 
آرمین همچنین اظهار داشت: طی سال‌های اخیر به این نتیجه رسیدم كه ما با بحران هویت مواجه شده‌ایم و یكی از راه‌های شناخت هویت، شناخت تاریخ است. به‌ویژه تاریخ معاصر كه از اهمیت زیادی برخوردار است و به نظرم همه افراد یك ملت باید نسبت به چنین مسئله‌ای اشراف و آگاهی داشته باشند.
 
وی اضافه كرد: بحران هویت و اطلاع نداشتن از تاریخ معاصر در بین نسل جوان بیشتر مشاهده می‌شود. ضمن اینكه این نسل به دلایل مختلف و در مقایسه با نسل‌های گذشته به آن شكلی كه باید به كتابخوانی گرایش ندارند، روی این اصل تصمیم گرفتم رمانی بنویسم كه صرف‌نظر از داشتن عناصر و فضای داستانی، به روایت برهه‌های حساس ایران درگذر تاریخ نیز بپردازد، بلكه نگارش این اثر شاید باعث شود تا جرقه‌ای نزد نسل جوان زده شود و به‌واسطه خواندن این كتاب به دیگر آثار مكتوب تاریخی نیز مراجعه كنند.
 
این نویسنده در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینكه برای نگارش این كتاب از چه منابع تاریخی استفاده كرده است نیز گفت: كتاب‌های تاریخی زیادی را در این مدت مطالعه كرده‌ام و حتی از یادداشت‌ها، اسناد و عكس‌هایی كه به‌نوعی روایتگر این برهه تاریخی بوده‌اند نیز به‌سادگی نگذشته‌ام و همه را مورد مطالعه قرار داده‌ام. به‌طوركلی، تمام كتاب‌هایی كه با محوریت تاریخ معاصر ایران نوشته شده‌اند را در این مدت مورد واكاوی و مطالعه قرار داده‌ام.
  
رمان «شانزده سال» تولید مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری است كه در قطع رقعی و در شمارگان 2500نسخه توسط سوره مهر منتشر شده است.

انتهاي پيام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جدیدترین رمان منیژه آرمین منتشر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..