تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همه آنچه در افتتاحيه جشنواره فيلم فجر گذشت/ افتتاحیه‌ای با طعم تلخ پلاسکو

آغاز افتتاحيه جشنواره فيلم فجر تا ساعتی ديگربه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افتتاحيه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، با حضور هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد.
 
امسال با توجه به حجم بالای فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه و چشم‌انداز جشنواره فجر؛ مسئولان تصمیم گرفتند تا چند روز زودتر برنامه‌های جشنواره را آغاز کنند.
 
صبح امروز برنامه نمایش فیلم‌های جشنواره در دو كاخ مردمی (پردیس ملت) و کاخ رسانه‌ای (برج میلاد) منتشر شد. با این اتفاق و با برگزاری افتتاحیه جشنواره، عملا چراغ این رویداد فرهنگی روشن می‌شود و همه چشم‌ها به پرده نمایش فیلم‌ها در برج میلاد و نهایتا تصمیمات داوران جشنواره برای انتخاب برگزیدگان خیره می‌ماند.

دستور کار افتتاحیه جشنواره فجر همانند سال‌های گذشته در چند بخش تعریف می‌شود؛ سخنرانی و میزبانی مدیران جشنواره یعنی ریاست سازمان سینمایی و دبیر جشنواره،  آیین بزرگداشت سینماگران و اهدای جوایز بخش اقلام تبلیغی سینمای ایران.

دکور افتتاحیه ترکیبی از ال.‌ای.‌دی و ویدئوگرافیک و دکور است و اجرای مراسم را هم احسان کرمی بر عهده دارد.

همه آنچه در افتتاحيه جشنواره فيلم فجر گذشت/ افتتاحیه‌ای با طعم تلخ پلاسکو


با اين مقدمه، گزارش لحظه به لحظه مراسم افتتاحيه سی و پنجمين جشنواره فيلم فجر را در ادامه بخوانيد:

18:25 تا به اين لحظه از جمله هنرمندان حاضر در کاخ جشنواره می توان به سیروس الوند، مهتاب کرامتی، منوچهر هادی، یکتا ناصر، پوریا آذربایجانی، مهدی پاكدل، مجيد توكلی، همايون ارشادی اشاره کرد.

18:39 در حالی كه هنوز مراسم به طور رسمی آغاز نشده؛ همچنان بر حضور چهره‌های فرهنگی و هنری و البته اصحاب رسانه افزوده می شود. در ميان مسئولان فرهنگی تا به حال رضا صالحی اميری وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئيس سازمان سينمايی خود را به برج ميلاد رسانده اند.

18:45 هنرمندانی چون فريدون جيراني، هوشنگ گلمكاني، محسن كيايي، امير جعفري، ستاره اسكندري، ناصر هاشمي، مهدی صباغ‌زاده، کاوه صباغ زاده، سارا بهرامی، مهران احمدی،سعید ملکان، ماه چهره خلیلی، سارا بهرامی، و ... ديگر هنرمندان حاضر در اين مراسم هستند. مهمانان هنوز وارد سالن همايش‌هاي برج ميلاد نشده اند.

19:04 افتتاحيه سی و پنجمين جشنواره فيلم فجر با پخش سرود ملی كشورمان و تلاوت آياتی از قرآن كريم در سالن همايش های برج ميلاد آغاز شد.

19:11 حاشيه افتتاحيه؛ خبرنگاران جایگاه ویژه‌ای ندارند؛ این در حالی است که عوامل فیلم ها جایگاه مشخصی برای نشستن دارند. برج ميلاد به عنوان كاخ رسانه‌ای سی و پنجمين جشنواره فيلم فجر در نظر گرفته شده است!

19:13 احسان كرمی مجری افتتاحيه جشنواره فيلم فجر، با تبريك سالروز پيروزی انقلاب اسلامی و خوشامدگويی به مهمانان، از حادثه غمبار پلاسكو ياد كرد و همچنين ياد هنرمند فقيد كشورمان كاظم افرندنيا را گرام‍ی داشت.

19:17 محمد حيدری دبير جشنواره فيلم فجر با حضور در مراسم افتتاحيه اين رويداد فرهنگی ضمن خير مقدم به مهمانان و هنرمندان گفت: سال نوی سینمای ایران مبارک. امیدوارم امسال سال پر رونقی برای سينمای كشورمان باشد. حيدری پس از اين سخنان سن را ترك كرد.

همه آنچه در افتتاحيه جشنواره فيلم فجر گذشت/ افتتاحیه‌ای با طعم تلخ پلاسکو

19:22
جشنواره فیلم فجر هم جا نماند و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو، کلیپی از فداکاری و غیرت این عزیزان را به نمایش گذاشت.

19:28 پس از پخش كليپ، از خانواده شهيد كنعانی دعوت شد تا روی صحنه بيايند و وزير ارشاد و ايوبی لوح تقديری را به خانواده اين شهيد تقديم كردند.

19:33 سپس، امیر مهدیان یکی از آتش نشانانی که سر حادثه پلاسکو حضور داشت، روی صحنه آمد. او از مردم خواست به احترام شهدا برايش دست نزنند و همه به احترام این قهرمانان سکوت کرده و ایستادند.  امیر مهدیان گفت: ما توانستیم آواربرداری را انجام دهیم و ذره ذره شهیدانمان را پیدا كنيم. ممنونم که عزیزان هنرمند بر سر حادثه پلاسکو حاضر شدند.

19:35 کلیپ بزرگداشت محمد کاسبی (بازيگر) در حالی پخش شد که او در این کلیپ گفته بود رابرت دنیرو از بازی او تمجید کرده است.

همه آنچه در افتتاحيه جشنواره فيلم فجر گذشت/ افتتاحیه‌ای با طعم تلخ پلاسکو

19:40
پس از پخش كليپ محمد كاسبی به روی صحنه آمد. احسان کرمی از همسر محمد کاسبی دعوت کرد تا روی صحنه حاضر شود و مراسم بزرگداشت محمد کاسبی برگزار شد.

19:46 حجت الله ايوبي رئيس سازمان سينمايی برای سخنرانی به روی صحنه آمد.

20:10  مراسم تجليل از غلامرضا موسوی (تهيه كننده سينما)،  توسط فرشته طائرپور و محمد مهدی دادگو برگزار شد.

موسوی از طرف خود و همکارانش از ترانه علیدوستی به خاطر تحريم مراسم اسكار، تجلیل کرد و به احترام او کلاه از سر برداشت.

20:16 رضا صالحي اميري وزير ارشاد، برای سخنرانی روی صحنه آمد.

همه آنچه در افتتاحيه جشنواره فيلم فجر گذشت/ افتتاحیه‌ای با طعم تلخ پلاسکو

20:24
بخش اهدای جوايز اقلام تبليغی و اطلاع رسانی سی و پنجمين جشنواره فيلم فجر آغاز شد.

سیمرغ بلورین بهترین آنونس به روح الله موحدی برای ساخت آنونس «سیانور» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین پوستر به طاها ذاکر برای پوستر فصل «باران های موسمی» تعلق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترين عکس به مریم تخت کشیان برای مجموعه عکس «نیمرخ ها» رسید.

20:37 عليرضا قربانی به روی صحنه آمد و قطعاتی موسيقايی از جمله تيتراژ سريال «كيميا» را اجرا كرد.

همه آنچه در افتتاحيه جشنواره فيلم فجر گذشت/ افتتاحیه‌ای با طعم تلخ پلاسکو

21:02 
حاشیه افتتاحیه جشنواره فیلم فجر؛ با این که هنوز مراسم ادامه دارد و تجلیل از دو هنرمند باقی مانده، برخی از هنرمندان در حال ترک سالن هستند.

21:06  ایرج حسن نیا و محمود کلاری برای بزرگداشت تورج منصوری (فيلمبردار سينما) به روی صحنه آمدند. كلاری گفت: من خودم خواستم که در این لحظه با شکوه در کنار تورج منصوری باشم. من وقتی وارد سینما شدم، هیچ چیزی از فیلمبرداری نمی‌دانستم و «تورج» اولین استاد و راهنمای من در عرصه فیلمبرداری است.

همه آنچه در افتتاحيه جشنواره فيلم فجر گذشت/ افتتاحیه‌ای با طعم تلخ پلاسکو

سپس تورج منصوری همراه با دو فرزندش به روی صحنه آمد و مراسم تجليل برگزار شد.

21:13 مراسم بزرگداشت فرهاد توحيدی (فيلمنامه‌نويس) آغاز شد.

فیلم بزرگداشت فرهاد توحيدی که توسط مجید توکلی ساخته شده بود، تماما در رشت و با لهجه گیلکی ضبط شده بود.

شادمهر راستین منتقد سينمايی در اين بخش اظهار داشت: فرهاد توحیدی بین کارگردانان و نویسندگان پیوند زده. توحیدی چرخ‌دنده سینما را روان می کند. او آرتیست است و مسئولیت ها را قبول می‌کند. سپس، فرهاد توحیدی به همراه همسرش به روی صحنه آمد.

توحیدی گفت: من با محمد کاسبی و جهانگیر کوثری هم کلاس بودم و می‌خواهم از چند نفر تشكر و البته كمی گلايه كنم. از محمد حیدری و حجت الله ایوبی تشکر می کنم که مرا به این افتخار نايل کردند و از همسرم که همای سعادت من است. همچنين از دو پسرم نوید و نیما ممنونم. از مادرم هم تشکر می کنم و برای برقراري موازنه از مادر زنم هم ممنونم (خنده).

وی در ادامه گفت: می خواهم ابراز تاسف کنم از اينکه برخی از بزرگترین فیلمسازان بزرگ در جشنواره حضور ندارند. اگر سازمان هنری ایجاد شود، گره‌های بسياری باز مي‌شود. من به عنوان خادم سینمای ایران آرزومند پويايی اين صنعت هستم. به عنوان یک فعال صنفی از وزير ارشاد می‌خواهم زلف پریشان اصحاب هنر را رها نكند.

21:34 مراسم افتتاحيه جشنواره فيلم فجر با برگزاری بزرگداشت برای چهار سينماگر پايان يافت.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همه آنچه در افتتاحيه جشنواره فيلم فجر گذشت/ افتتاحیه‌ای با طعم تلخ پلاسکو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..