تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طب سنتی 15 درصد بازار کشورها را پوشش می‌دهد/ فروش یک میلیون و 200 هزار دلاری گیاهان دارویی در جهان

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به فروش بالای گیاهان دارویی و استقبال گسترده مردم جهان از طب سنتی، بازار این محصولات را در برخی از کشورها قریب به 15 درصد عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم رونمایی از داروی گیاهی ملیتروپیک برای کنترل‌ آلزایمر و کاهش علائم تحریک‌پذیر که در پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی برگزار شد، گفت: خط تولید گیاهان دارویی جامد در مراکز جهاد دانشگاهی افتتاح شده که این سازمان ملی در صدد ارتقای علم، دانش و فناوری کشور است.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی به دنبال تولید داروهای گیاهی و تمام بومی در کشور است، اظهار داشت: در حال حاضر 2 مجوز ساخت دارو از سازمان غذا و دارو دریافت کرده‌ایم که وارد بازار شده است. 

دیناروند ادامه داد: داروی کنترل‌کننده آلزایمر ثمره 15 سال تحقیق و مطالعات بالینی جهاد دانشگاهی است و یک فرآورده طبیعی محسوب می‌شود که مجوز تولید آن را سازمان غذا و دارو صادر کرده است.

وی با بیان اینکه طب سنتی و گیاهان دارویی از ظرفیت بالایی برای توسعه و پیشرفت برخوردار است، عنوان کرد: حدود 200 میلیون دلار هزینه خط تولید فرآورده‌‌های گیاهی بوده که این محصولات یک میلیون و 200 هزار دلار در سراسر دنیا فروش داشته است.

رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ‌تولید گیاهان دارویی در کشور باید افزایش پیدا کند که در برخی از کشورها 10 تا 15 درصد بازار را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: گیاهان دارویی مبتنی بر توانمندی‌های بومی و ارزش‌های دینی است و در منابع طب مدرن نیز به کار می‌رود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طب سنتی 15 درصد بازار کشورها را پوشش می‌دهد/ فروش یک میلیون و 200 هزار دلاری گیاهان دارویی در جهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..