تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کتاب «تفسیر آفتاب» منتشر شد

کتاب «تفسیر آفتاب» به قلم حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، ترجمه تفسیری روان، ساده و کوتاه از قرآن کریم است.

کتاب«تفسیر آفتاب» به قلم حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان منتشر شدبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی انتشارات علیّون؛ کتاب «تفسیر آفتاب» ترجمه تفسیری روان، ساده و کوتاه از قرآن کریم به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان در دو جلد تألیف شده است و با شمارگان 1000 نسخه توسط انتشارات علیون به کتابفروشی‌ها عرضه شد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی‌ها آن را تهیه کنند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله حسینیان در مقدمه كتاب نوشته است: «بارها جوانانی را دیدم که از فهم معنا و مقصود آیات قرآن شکایت می‌کردند. آنان از طولانی بودن تفاسیر قرآن و خلاصه بودن ترجمه‌های کتاب آسمانی در رنج بودند. تفاسیر را آنقدر مطول می‌دیدند که از حوصله‌ی خود خارج می‌دانستند و تراجم را چنان مختصر می‌یافتند که از درک معانی آن، خود را قاصر می‌دیدند. ذهنم همواره به این آرزو مشغول بود که آیا می‌شود تفسیری ساده، روان و کوتاه بنویسم؟ سال‌ها در این آرزو صبح را به شب و شب را به صبح آوردم؛ ولی تسویف شیطان و امروز و فردا کردن وی از یک‌سو، مشغله‌های کاری از سوی دیگر، مانع اقدام می‌شدند تا اینکه خداوند بیماری سختی بر من عارض کرد که سه بار در آستانه‌ی مرگ قرار گرفتم و بر بال عزراییل بوسه زدم. در همان حال تصمیم گرفتم برای آخرتم کاری کنم. چون خداوند شفا عنایت کرد، تصمیم گرفتم تا آرزوی دیرینه‌ام را آغاز کنم، اما جرأت آن را نداشتم. به عارف سالک آیت‌الله خوشوقت متوسل شدم، فرمودند به اباعبدالله الحسین متوسل شوید. به پابوس حسین(ع) شتافتم و جداً به درگاهش تضرع کردم، چون بازگشتم الطاف حسینی را با همه‌ی وجودم احساس کردم. از نیمه‌ي شعبان 1433 تا نیمه شعبان 1435 درست به مدت دو سال کار به اتمام رسید. دو سال تا شعبان 1437 به اصلاح و ویرایش آن پرداختم و خداوند توفیق را بر من تمام کرد و مرا در زمره‌ی خادمان قرآن قرار داد. (الحمدلله ربّ العالمین).
 
با این‌که تلاش کرده‌ام فهم ظاهری قرآن برای خواننده آسان‌تر شود، نتوانسته‌ام آنچه خود رسیده‌ام در این مختصر نشان دهم. وقتی با قرآن انس می‌گیریم، در تدبر آن شیرینی است که جز با چشیدن، درک آن ممکن نگردد. تمام کلمات بر مبنای حساب انتخاب شده‌اند، تمام پاراگراف‌ها برمبنای حکمت برگزیده شده‌اند. در یک سوره همه‌ی آیات در پی بصیرت‌افزایی و یک بینش از ملکوت هستی هستند. آیات آخر سوره پاسخ‌دهنده‌ی سؤالات ذهنی اول سوره هستند. اینها مفاهیمی است که تنها با انس با قرآن و تدبر قابل درک هستند.
 
نام این نوشته را تفسیر آفتاب گذاشتم تا هم به روشنایی قرآن اشاره کرده باشم، هم به نیاز و ضعف درونی خود اعتراف کرده باشم که برای درک بهتر قرآن نیازمند کشف حجاب‌های خود هستیم.
 
لازم به ذکر است؛ این کتاب در جلد اول خود به تفسیر 18 سوره ابتدایی قرآن کریم از سوره مبارکه حمد تا سوره مبارکه‌ کهف و در جلد دوم به تفسیر 96 سوره از سوره مبارکه مریم تا سوره مبارکه ناس می پردازد.
 
انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کتاب «تفسیر آفتاب» منتشر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..