تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش سرماخوردگی و بیماریهای تنفسی با ریحان و چای

زمانی که عطسه میکنیم،خسته هستیم،سردرد داریم و سرا د بدن مان احساس میشود یعنی سرما خورده ایم و اگر از روی این علائم متوجه سرماخوردگی نشویم تب،آبریزش بینی،درد گلو و سرفه به ما میفهمانند که به سرماخوردگی مبتلا شده ایم.سرماخوردگی در اکثر موارد در فصل پاییز و زمستان گریبان گیر افراد میشود.

یک پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف ریحان به همراه چای در فصل زمستان بیماری های تنفسی و سرماخوردگی را کاهش می دهد.

میلاد خادم پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه گیاه ریحان از گلهای کوچک به رنگ های سفید، بنفش و قرمز تشکیل شده، گفت: برای کاهش بیماری های عفونی و خونی از این گیاه به عنوان سبزی و دمنوش استفاده کنید.

وی با بیان اینکه ریحان در ایران و افغانستان یافت می شود، اظهار داشت: ویتامین A و C موجود در ریحان باعث بهبود قلب، دستگاه گوارشی و عفونت دهان و دندان می شود.

این پژوهشگر طب سنتی با اعلام اینکه سبزینه موجود در ریحان باعث از بین رفتن بوی دهان می شود، تاکید کرد: مصرف آب ریحان در درمان نیش حشرات، برونشیت، عوارض پوستی و چشمی تاثیر بسزایی دارد.

خادم به تاثیر مصرف ریحان همراه با چای در هوای سرد بر کاهش سرماخوردگی اشاره کرد و افزود: استفاده از این گیاه دارویی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، مفاصل استخوانی و هضم غذا می شود و در بیماران دیابتی، غلظت خون را کاهش می دهند.

وی با اشاره به تاثیر ریحان بر خواب بیان کرد: خاصیت ضد اسپاسمی این گیاه خستگی افراد را برطرف می کند و مصرف یک لیوان دمکرده ریحان قبل از خواب باعث کاهش استرس و بی خوابی می شود.

این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه استفاده از برگ ریحان تاثیر زیادی بر افزایش شیر مادر دارد، تصریح کرد: مصرف دمکرده ریحان عوارضی مانند تشنج، سردرد، سرگیجه و نفخ معده را بهبود می بخشد.

وی یادآور شد: نگهداری گل ریحان از بروز حشرات به داخل منزل جلوگیری می کند.

منبع : جوان آنلاین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش سرماخوردگی و بیماریهای تنفسی با ریحان و چای»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..