تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آنچه درباره آزمایش تشخیص HIV باید بدانیم

توجه به مراحل پیشرفت بیماری ایدز و آزمایش‌های مرتبط با آن می‌تواند نقش موثری در بروز سریع عفونت در بدن مبتلایان داشته باشد.

در زمان بروز علائم بیماری ایدز از طریق آزمایش‌های مربوطه می توان جلوی گسترش سریع این ویروس را در بدن گرفت و متاسفانه به دلیل عدم توجه به علائم ایدز بسیاری از مبتلایان به HIV زمانی که در مرحله پیشرفت این بیماری قرار می گیرند، متوجه آن می شوند.   

درصد بالای ابتلا به بیماری های عفونی در مبتلایان به ایدز

اصغر هادی متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه بیماران ایدز بیش از افراد دیگر در معرض خطر ابتلا به بیماری های عفونی قرار دارند، گفت: ویروس HIV بیماری ایدز از طریق عواملی مانند انجام رفتارهای پر خطر، سرنگ آلوده، تغذیه شیر مادر و انتقال و یا فرآورده های خونی آلوده در افراد ایجاد می شود.

وی با تاکید بر اینکه این عفونت بیماری های ریوی و سل را تشدید می کند، اظهار داشت: عفونت HIV با علائمی همچون سرفه های خشک، تعریق زیاد، سردرد، حالت تهوع، عفونت قارچی، استفراغ و کاهش وزن در افراد ظاهر می شود.

اولین جواب آزمایش ایدز اغلب منفی است

این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه آزمایش مربوط به ویروس HIV سه ماه بعد از انجام رفتار پر خطر باید انجام شود، تصریح کرد: برای تشخیص این ویروس و مشاهده میزان پادتن، آران ‌ای و پادگن موجود در خون انجام آزمایش HIV مورد نیاز است.

هادی با بیان اینکه پادتن ها با روش سرولوژیک بعد از مدت سه هفته قابل تشخیص است، تاکید کرد: به دلیل ناکافی بودن ترشح پادتن در خون، جواب آزمایش ویروس ایدز در دوران اولیه منفی می شود. 

عفونت بدون علامت؛ اولین مرحله این بیماری

وی با اشاره به تقسیم‌بندی مراحل ویروس ایدز بیان کرد: اولین مرحله، عفونت HIV بدون علامت و مرحله دوم آن، شامل تظاهرات جزئی مخاطی و عفونت دستگاه تنفسی است.

این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه مرحله سوم همچون عفونت های باكتریایی شدید و سل ریوی بی دلیل و بیش از مدت یک ماه رخ می دهد، تاکید کرد: بیماری های شاخص ایدز همچون كاندیدیازیس مری، توكسوپلاسموزیس مغز، نای، برونش و ساركوم كاپوزی جزو آخرین مرحله ویروس ایدز به نام چهار هستند.

این متخصص بیماری های عفونی با تاکید بر اینکه از طریق آزمون هایی همچون آنتی‌بادی، آنتی‌ژن و سنجش مقدار می توان عفونت ایدز را تشخیص داد، افزود: در آزمون آنتی‌بادی، گلبول های سفید، پادتن های ترشح شده را بررسی می کنند.

بهترین روش آزمایش برای تشخیص ویروس HIV را بشناسید

وی با بیان اینکه در آزمون آنتی ژن، ویروس موجود در خون بررسی می شود، بیان کرد: آزمون آنتی بادی بهترین روش آزمایش برای تشخیص ویروس HIV در مدت زمان 15 الی 25 دقیقه است.

هادی با اشاره به اینکه تشخيص پادتن HIV و یا آنتی ژن در یک فرد نشان دهنده بروز ویروس HIV است، تاکید کرد: برای تایید اولین آزمایش جهت تشخیص و اطمینان از ابتلا به عفونت ایدز، حتما در مرحله دوم آزمایش "ویسترن بلات" را انجام دهند.  

این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه عفونت HIV در كودكان با روش PCR  از DNA ویروسی قابل تشخیص است، افزود: به دليل وجود آنتی بادی HIV مادر موجود در خون كودک، آزمایش ویروس ایدز در نوزاد مادران مبتلا به این ویروس جهت تشخیص بیماری هیچگونه تاثیری ندارد.

افراد برای اطمینان از ابتلا به ویروس اچ آی وی و جلوگیری از پیشرفت آن حتما به مراکز مشاوره بیماری های رفتاری مراجعه کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آنچه درباره آزمایش تشخیص HIV باید بدانیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..