تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترامپ دولت ایران را محک می‌زند/ایران وظیفه ندارد اطلاعاتی به آمریکا بدهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا بامداد شنبه به وقت تهران فرمان اجرایی بررسی سخت‌گیرانه سوابق مهاجران به آمریکا را امضا کرد.

هرچند فهرست دقیقی از کشورهای هدف منتشر نشده، اما بر اساس رجوع متن به نظر می‌رسد این فرمان شامل حال اتباع دست کم هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی باشد.

روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی در این زمینه نوشت: در حالی‌که ایران این امکان را به شهروندان خود می‌دهد تا به آمریکا سفر کنند اما مخالف اشتراک گذاری اطلاعات آن‌ها با واشنگتن است. اما اگر این کار را نیز نکند، بسیاری از شهروندانش از ملاقات با اقوام خود در آمریکا محروم می‌شوند.

به نوشته این روزنامه، ممنوعیت صدور روادید نشانه‌ اولیه مسیر روابط بین ایران و دولت ترامپ خواهد بود.

«فرشاد قربانپور» از منابع نزدیک به دولت ایران در این زمینه گفت: «ترامپ می‌خواهد با این مسئله، واکنش تهران به آن را محک بزند.»

«حمید رضا ترقی» دیگر تحلیلگر ایران نزدیک به جناح اصولگرایان نیز با اشاره به عدم همراهی ایران با این طرح اظهار داشت: «ما موظف نیستیم تا اطلاعات شهروندان خود را به دولت ترامپ بدهیم. این اقدام غیرعادلانه است.»

این روزنامه با اشاره به دلخوری ایرانیان از فرمان دولت ترامپ به اقدام «ترانه علیدوستی» بازیگر ایرانی اشاره کرد که سفر خود به لس آنجلس را به همین دلیل و البته قبل از فرمان ترامپ لغو نمود.

نیویورک تایمز در خاتمه با اشاره به نبودن سفارتخانه آمریکا در ایران به نگرانی برخی شهروندان ایرانی که خواهان سفر به این کشور برای دیدار اقوام خود هستند و نیز نگرانی آژانس‌های مسافرتی اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/K79AP7 اخبار مرتبط مشاور بخش خاورمیانه دولت ترامپ؛ جنگ‌طلب در مقابل ایران، صمیمی با مصر95/11/09 - 13:19ترامپ برجام را پاره کند، اروپا، روسیه و چین تحریم‌ها را ازسر نخواهند گرفت95/11/09 - 12:11ترامپ فرمان «غربالگری مهاجران از کشورهای مسلمان» را امضا کرد/ ورود اتباع ایران ۹۰ روز تعلیق شد95/11/09 - 01:22



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترامپ دولت ایران را محک می‌زند/ایران وظیفه ندارد اطلاعاتی به آمریکا بدهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..