تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




17 داعشی در استانبول دستگیر شدند/ ناتوانی سازمان اطلاعاتی ترکیه در جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها

ساعت: 17:49 منتشر شده در مورخ: 1395/11/09 شناسه خبر: 1019612

پلیس ترکیه در حوزه عملیات مبارزره با داعش 17 تن را در استانبول دستگیر کرد که 15 تن از آن‌ها تبعه‌ی خارجی بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حضور عناصر تکفیری و وابسته به داعش در شهرهای ترکیه نشان دهنده این مهم است که یا حکومت ترکیه از تروریست‌های تکفیری حمایت کرده و موجبات حضورشان در ترکیه را فراهم نموده و یا سازمان اطلاعاتی ترکیه عزم و قدرت کافی برای جلوگیری از نفوذ تکفیری‌ها را ندارد.

در این میان، برخی عقیده دارند که سازمان اطلاعاتی ترکیه بعد از کودتای نافرجام 15 ژوئیه و پاکسازی‌های حکومتی به شدت قدرت خود را از دست داده و توان جلوگیری از نفوذ تروریست را ندارد، لکن حضور عناصر داعش در کمپ‌های آموزشی و شهرهای ترکیه به پیش از وقوع کودتای نافرجام برمی‌گردد.

دیروز (27 ژانویه)، پلیس مبارزه با تروریسم ترکیه در حوزه عملیات مبارزه با داعش 7 عملیات همزمان در زیتونبورنی استانبول به انجام رساند.

در این عملیات که گفته می‌شود در چارچوب رمزگشایی و شناسایی فعالیت‌های تروریستی جهانی انجام گرفته است، 17 تن دستگیر شدند.

گفتنی است، 15 تن از دستگیر شدگان این عملیات از اتباع خارجی می‌باشند.

به گزارش منابع خبری ترکیه، در جستجوهای بعد از دستگیری انجام گرفته توسط پلیس ترکیه، تعداد زیادی اسناد و مدارک دیجیتالی و نوشتاری کشف و ضبط شده است.

بر اساس این گزارش، دستگیر شدگان خارجی از کشور اخراج و 2 شهروند تُرک نیز مراحل قانونی امنیتی را خواهند گذراند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «17 داعشی در استانبول دستگیر شدند/ ناتوانی سازمان اطلاعاتی ترکیه در جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..