تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : درمان زردی نوزاد، شیرخشت فراموش نشود!

حتما می‌دانید که اکثر نوزادان متولد شده دچار زردی می شوند. این زردی در نوزادان مختلف شدت متفاوتی دارد. متاسفانه اگر شدت زردی زیاد شود ممکن است کودک دچار تشنج شده و سپس دچار عوارضی مثل عقب ماندگی ذهنی ، فلجی و … شوند. شیر خشت برای درمان زردی نوزاد بسیار عالیست.

شیر خشت یکی از داروهای گیاهی است که برای سلامتی ما خواص زیادی دارد. شما میتوانید برای درمان بیماریها چه در بزرگسالان چه در نوزادان ( با مشورت پزشک) از شیر خشت استفاده کنید.

در این بخش برخی خواص شیرخشت را تقدیمتان می کنیم.

خواص شیر خشت چیست؟

برخی خواص شیر خشت برای کودک و بزرگسال به شرح زیر است :

خواص شیر خشت برای زردی نوزاد

حتما می‌دانید که اکثر نوزادان متولد شده دچار زردی می شوند. این زردی در نوزادان مختلف شدت متفاوتی دارد. متاسفانه اگر شدت زردی زیاد شود ممکن است کودک دچار تشنج شده و سپس دچار عوارضی مثل عقب ماندگی ذهنی ، فلجی و … شوند. شیر خشت برای درمان زردی نوزاد بسیار عالیست.

محققان بر روی ۲۰۰ نوزاد مبتلا به زردی مطالعه انجام دادند . انها به این نتیجه رسیدند که  استفاده از قطره خوراکی عصاره گیاه دارویی شیرخشت به همراه نوردرمانی ( کودک را زیر نور مستقیم مهتابی می خوابانند) تا حد زیادی موجب درمان نوزادان می شود. با کمک این دارو بعد از  ۳ روز حدودا ۸۸ درصد نوزادان شدت زردی شان به شدت کم شدن یافته است.

خواص شیر خشت برای بیماریهای دیگر

-یکی از خواص شیرخشت درمان یرغان است . برای اینکار کافیست مقداری شیرخشت را با مقداری عرق بیدکاسنی ترکیب کنید. اینکار زردی بزرگسالان را بهبود داده و یرغان را درمان میکند.

حتما بخوانید :   زیباجو : کارآفرینی و توسعه، رویکرد اصلی فارست مبل

-همچنین به گزارش آسان طب برای درمان تب حصبه یا روده شما می توانید پنج گرم  از شیر خشت را  در دو لیوان آب هندوانه حل  کنید و در روز از ان بخورید.

-یکی دیگر از خواص شیر خشت تب بر بودن است . برای کم شدن تب بالا میتوانید پنج گرم شیر خشت را با ده گرم شکر تیغار سائیده شده در یک لیوان آب گرم حل کنید. سپس ان را  هر دو ساعت یک مرتبه بنوشید. خودتان کم کم متوجه تاثیر ان خواهید شد.

-جالب است بدانید شیر خشت خاصیت روشن کنندگی پوست دارد . برای تمیز کردن صورت و شاداب کردن آن یک لیوان شیر تازه گاو را با پنج گرم شیر خشت مخلوط کنید . سپس روزانه سه بار ان را به پوست مالید و پوستتان را با ان بشویید.

-حتما برای اکثر شما اتفاق افتاده است که در اثر مصرف غذاهای نامناسب معده ، شکمتان غر غر و سر و صدا می کند. برای درمان این مساله میتوانید سه گرم زیره سیاه را با یک لیوان آبجوش دم کنید. بعد از ۱۵ دقیقه دو گرم شیر خشت را در آن حل کنید نیم ساعت بعد از غذا از ان میل کنید.

-جالب است بدانید که شیر خشت خاصیت ضد عفونی کننده دارند و میکروبها را از بین می برند.

-یکی دیگر از خواص شیر خشت اینست که خوردن آب هندوانه و آب لیمو شیرین همراه با شیرخشت و ترنجبین سریعا زردی را درمان خواهد کرد .

-همچنین شیرخشت مقوی کبد، معده، کلیه و روده ها است.

-شیر خشت برای پیشگیری و درمان نرمی استخوان عالیست . چون دارای  املاح زیاد و کلسیم است. پس سعی کنید مصرف ان را فراموش نکنید.

حتما بخوانید :   زیباجو : در مصرف نمک زیاده روی نکنید!

-شیر خشت و ترنجبین با این که شیرین هستند از پوسیدگی و کرم خوردگی دندان جلوگیری می کنند.

-شیرخشت مقوی کبد و امعاء و احشاء بوده و سرفه، تنگی نفس، برونشیت و خشونت حلق و شش را بر طرف می کند و چنانچه با ماءالشعیر خورده شود بهتر است.

-با اینکه ترنجبین هم تب بر است باید یاداوری کنیم که  در تبهای حاد، آبله مرغان، انواع حصبه و اسهال خونی، بواسیر و پیدا شدن خون در ادرار، به جای ترنجبین شیر خشت خورده و ترنجبین را فراموش کنید.

 طبق اطلاعات بدست آمده شیرخشت حاصل فعالیت حشره‌ای است بر روی دو گونه گیاه با نام‌های فارسی شیرخشت، گپ شیر و سیاه چوب با نام علمی Cotoneaster nummularia و Cotoneaster nummularioides از خانواده گل سرخ (Rosaceae).

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش درباره فواید و خواص شیر خشت تقدیمتان کردیم بهره کافی را برده باشید . موفق باشید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : درمان زردی نوزاد، شیرخشت فراموش نشود!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..