تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استفاده از ظرفیت آموزشی جهاد برای همیاری مردم در پسا بحران

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه حوزه فناوری نیاز به پیشرفته‌ترین تجهیزات و قطعات دارد، عنوان کرد: به شدت از موضع دولت در رفع تحریم‌ها حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم رونمایی از داروی گیاهی ملیتروپیک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان عنوان کرد: با توجه به ظرفیت گسترده آموزش در کشور باید دوره‌هایی در خصوص همکاری و همیاری مردم در زمان رخ دادن حوادثی همچون زلزله در نظر گرفته شود. از این گذشته، برای پذیرش مسؤولیت ملی در حوزه فناوری‌های پزشکی اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها به منظور برنامه‌ریزی توسعه، نهادهای غیردولتی طراحی می‌شود تا فارغ از قوانین دست و پاگیر دولتی، مسیرهای توسعه را به صورت میانبر طی کنند. هدف از این کار ایجاد خودباوری و تامین نیازهای ملی از علم و فناوری است.

رئیس جهاد دانشگاهی اضافه کرد: در سال 1359 جهاد دانشگاهی با چنین ایده‌ای توسط اساتید جوان انقلابی تاسیس شد تا در حوزه توسعه فرهنگی، علم و فناوری به عنوان زیرساخت فعالیت کند.

وی با بیان اینکه تا به امروز اقدامات ارزنده‌ای انجام شده و در جهاد 2 مدل در دستور کار قرار گرفته است، افزود: شناسایی نیازهای کشور به صورت ارز محور مدل اول است. در واقع برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بر اساس نیازهای ملی و مزیت‌های استانی همه واحدهای جهاد را دارای فعالیت‌های شاخص کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی به مدل دوم اشاره کرد و گفت: مدل دومی که در دستور کار جهاد قرار دادیم، حرکت تقاضامحور بوده است. در زمان تصویب نقشه جامع علمی کشور، مقام معظم رهبری اعلام کردند که جهاد دانشگاهی نیز نگاه خود را در این نقشه مشخص کند که ما در شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور روی این موضوع کار کردیم و در این راستا هفت ماموریت برای جهاد تعیین شد.

وی تصریح کرد: یکی از این ماموریت‌ها در بخش انتقال فناوری در حوزه‌های تکرارپذیر است؛ زیرا نباید بازار را بدون انتقال تکنولوژی در اختیار خارجی‌ها قرار دهیم. کشورهای در حال توسعه بخشی از بازار خود را به بهترین شرکت خارجی می‌دهند و از آن طرف اقدام به انتقال تکنولوژی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اینکه پژوهش در کشور باید ماموریت‌محور شود، گفت: چندین ماموریت خاص به جهاد ارائه شده و جهاد باید بتواند با استفاده از امکانات کشور پاسخگوی این ماموریت‌ها باشد.

طیبی با بیان اینکه تلاش کردیم با هماهنگی مجلس و سازمان برنامه و بودجه در لایحه برنامه ششم توسعه موارد مهمی را جای دهیم، عنوان کرد: به عنوان مثال در حوزه حمل‌ونقل ریلی و آب‌شیرین‌کن‌ها باید 85 درصد انتقال تکنولوژی صورت گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه در حقانیت راهی که انتخاب کرده‌ایم شکی نداریم، زیرا این راه اساس توسعه فرهنگی و اقتصادی و توسعه علم و فناوری مورد تایید همگان است، اظهار کرد: متاسفانه آن طور که باید و شاید این مساله عملیاتی نمی‌شود و فرق ما با کشورهای پیشرفته این است که آنها به این مسائل عمل می‌کنند و ما عمل نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر خواستار دستیابی به برنامه‌ریزی عملی و جامع هستیم، باید وفاق ملی بین نخبگان سیاسی، علمی، اجتماعی و غیره شکل گیرد، یادآور شد: باید در تعیین مصالح ملی، تعیین اولویت‌های کشور، تعیین روش درست تولید ثروت و وفاق ملی شکل گیرد تا دیگر شاهد بیکاری، فساد، مهاجرت نخبگان و حوادث مترتب دیگر نباشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی به رفع تحریم‌ها در حوزه فناوری اشاره کرد و گفت: تحریم‌ها در حوزه فناوری به هیچ‌وجه خوب نیست؛ زیرا در این حوزه نیاز به پیشرفته‌ترین تجهیزات و قطعات داریم. از این رو به شدت از موضع دولت در رفع تحریم‌ها حمایت می‌کنیم. منتهی توقع داریم لغو تحریم‌ها به منزله گشودن بی‌رویه درهای کشور به روی اجناس خارجی نباشد.

طیبی همچنین با بیان اینکه باید از نیروهای جوان در امر تحقیق استفاده کنیم، گفت: در حوزه علم و فناوری نیاز به مدیران کاربلد و عملی داریم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استفاده از ظرفیت آموزشی جهاد برای همیاری مردم در پسا بحران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..