تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کسب درآمد ماهانه ۶ میلیون تومان با فروش تخم بلدرچین

کسب درآمد ماهانه ۶ میلیون تومان با فروش تخم بلدرچین

رکنااقتصادی: این فعالیت‌ها منجر به افزایش میزان ماده‌ای به نام گلیکوژن در ماهیچه‌‌های این پرنده شده و منجر به بهبود کیفیت گوشت آن می‌شود. به طور کلی هر چقدر که ماهیچه‌ها در طول حیات پرنده فعال‌تر باشند بر میزان گلیکوژن آنها افزوده شده و گوشت آنها لذیذتر می‌‌شود.
گوشت بلدرچین منبع خوب نیاسین، فسفر، مس، روی، آهن، سلنیوم و غنی از ویتامین‌های 1 B 2 ،B ، و 6 B است. لذا وجود این عناصر معدنی و ویتامین‌ها در گوشت بلدرچین موجب شده که برای امراضی چون آسم، تشنج، فشار خون، ضعف اعصاب یا در مواردی ناراحتی‌های روانی، عقب‌افتادگی جسمی و همچنین بی‌خوابی داروی معجزه‌آسایی محسوب شود. به همین دلیل در اغلب نقاط دنیا پزشکان برای افراد مسن و از کارافتاده که احتیاج مبرمی به بازیابی سلامت و شادابی روحی و جسمی دارند مصرف گوشت بلدرچین را تجویز می‌کنند.
تخم این پرنده بیضی شکل بوده و وزن آن 8 الی 15گرم و رنگ آن معمولا سفید با خال‌های سیاه یا قهوه‌ای است. اگرچه تخم بلدرچین یک‌پنجم تخم‌مرغ معمولی وزن دارد ولی در مقایسه با آن از فسفر، آهن، ویتامین1 B و2 B زیادتری برخوردار بوده و منبع خوبی از ویتامین‌ها به جز ویتامینC است. از این‌رو آن را بمب ویتامین نامیده‌اند. کیفیت تخم بلدرچین بالا و میزان کلسترول آن از تخم‌‌مرغ معمولی کمتر است. ترکیبات مغذی این تخم می‌تواند باعث دفع مواد رادیو اکتیو، فلزات سنگین نظیر سرب و جیوه و مواد زاید از بدن شود. مصرف مرتب تخم بلدرچین در بزرگسالان باعث تنظیم دستگاه عصبی، قلب و گوارش شده و سیکل خواب را تنظیم می‌کند، لذا مصرف متعادل گوشت و تخم بلدرچین را به کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و کهنسالان توصیه می‌کنیم.
مهندس محسن مهرخواه از جمله پرورش دهندگان موفق بلدرچین در اهواز است که سابقا بازرس شرکت نفت بوده است. او درباره ورود به این عرصه می‌گوید: «قبلا بازرس شرکت نفت بودم و درآمد خوبی داشتم. اما زمانی که پروژه‌ها تمام می‌شد بیکاری و اعصاب خوردی به سراغم می‌آمد. به صورت اتفاقی 4 عدد بلدرچین گرفتم و دوست داشتم بیشتر با این حیوان آشنا شوم. در منزل نگهداری کردم و دیدم هر روز تخم می‌گذارند و مزه تخم شان هم از تخم مرغ بهتر است. به مرور تصمیم گرفتم این پرنده را در حجم وسیعی تولید کنم و تخم بلدرچین را به فروش برسانم. در مرحله اول کار توانستم از 1000 قطعه بلدرچین 360 عدد جوجه تولید کنم که تمام آنها را دم درب منزل فروختم. البته بازاریابی هم می‌کردم و از خواص بلدرچین برای همه می‌گفتم و مشتری‌ها هم در تعجب مانده بودند که چه کنند با این همه خاصیت!»
او می‌افزاید: «بعد از مدتی کار پرورش بلدرچین را از منزل به یک کارگاه منتقل و شرکت تعاونی مهرخواه صنعت را راه اندازی کردم. با استفاده از وام 20 میلیون تومانی بسیج سازندگی روز به روز پیشرفت کردیم و 6 نفر را هم مشغول به کار کردیم. در حال حاضر فروش خوبی دارم و محصولاتم را به تهران، مازندران، خرم‌آباد و شیراز ارسال می‌کنم».
این فعال اقتصاد مقاومتی خاطرنشان می‌کند: «با استفاده از درآمده حاصل از پرورش بلدرچین کم‌کم در عرصه پرورش ماکیان دیگر هم سرمایه گذاری کردم. در حال حاضر دو واحد جوجه کشی مرغ و اردک و یک واحد تولید تخم مرغ راه اندازی کرده ام. کار پرورش بلدرچین برای من برکت داشت چون سلامتی مردم برایم خیلی مهم بود. تخم بلدرچین های من روی دستم نمی‌ماند اما اگر به هر دلیل تخم بلدرچین فروش نرود و روی دستم بماند، تخم بلدرچین مانده دست مردم نمی‌دهم.»
 مهرخواه تصریح می‌کند: «تولید تخم بلدرچین در شکم این پرنده 25 ساعت زمان می‌برد. برای همین تولید تخم بلدرچین سریعتر از مرغ است. شما در یک واحد 1200 قطعه‌ای هر روز می‌توانید 816 عدد تخم برداشت کنید. ما در حال حاضر در واحد 6000 قطعه‌ای نزدیک به 90 درصد یعنی روزانه 5508 عدد تخم دریافت می‌کنیم که 459 بسته 12 عددی می‌شود. یعنی به طور میانگین در روز 459 بسته 12 عددی به بازار ارسال می‌کنیم. گردش مالی من از تخم بلدرچین 15 میلیون تومان در ماه است که سود خالص آن ماهانه 6 میلیون تومان است. درآمد امروزم چند برابر زمانی است که بازرس شرکت نفت بودم.»

او اضافه می‌کند: «وقتی سن بلدرچین به 6 ماهگی می‌رسد باید جمعیت گله عوض شود و گله جوانتری جایگزین شود. کشتارگاه بسیار ارزان می‌خرد بنابراین ما این بلدرچین‌ها را زنده فروشی می‌کنیم. معمولا بلدرچین تا 12 ماهگی گوشت ترد و خوشمزه‌ای دارد. کشتارگاه از ما کیلویی 7200 تومان می‌خرد در صورتی که هر عدد بلدرچین زنده را می‌توانیم 3500 تومان در بازار بفروشیم.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اقامت رایگان در هتل 4 ستاره استانبول -گلفام سفر

اخبار زیر را از دست ندهید:




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کسب درآمد ماهانه ۶ میلیون تومان با فروش تخم بلدرچین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..