تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«مرد فیل‌نما» منقرض شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، آقای هارت که در 16 ژوئن  2015 اعلام کرده بود مبتلا به سرطان لوز المعده است و در حال طی کردن درمان خود است، در 27 ژانویه، تنها پنج روز پس از تولد 77 سالگیش درگذشت.

سر جان وینسنت هارت در 22 ژانویه 1940 در چسترفیلد انگلستان متولد شد.وی در 17 سالگی به مدرسه هنر گریمسبی پیسوت و در 1959 موفق به دریافت بورس تحصیلی برای دیپلم معلمی هنر در مدرسه هنر سن مارتین شد. سپس از بورس تحصیلی RADA بهره‌مند شد و در آنجا به مدت دو سال آموزش دید.

نخستین حضور سینماییش «وحشی و راغب» را در 1962 بازی کرد؛ اما با نقش ریجارد ریچ در «مردی برای تمام فصول» در 1966 به شهرت رسید. هارت برای بازی در «ده مکان ریلینگون» آتن‌بورو در 1971 نامزد جایزه بفتا شد. نخستین جایزه هنری مهمش را در 1975 برای بازی در «پیشکار مؤدب برهنه» در جایزه تلویزیونی بریتانیا کسب کرد.

هارت جایزه گلدن کلوب و بفتا را برای «قطار سریع‌السیر نیمه‌شب» در 1978 دریافت کرد و برای آن نامزد اسکار بازیگر نقش مکمل مرد شد. دومین بفتای خود را برای «مرد فیل‌نما»ی دیوید لینچ در 1980 برد و نامزد گلدن کلوب و اسکار شد.

او در نخستین و آخرین فیلم «هری پاتر» شامل «هری پاتر و سنگ جادو» و «هری پاتر و قدیسان مرگبار 1 و 2»، در نقش «آقای الیواندر» چوب‌دستی‌ساز معروف قصه جی. کی. رولینگ ظاهر شده بود. هرچند که سکانس بازی او در فیلم «هری پاتر و جام آتش» - چهارمین فصل هری پاتر - حذف شده بود.

«ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین»، «وی برای وندتا» و «پسر جهنمی» دیگر آثار آقای هارت در مقام بازیگری بوده است.

 آکادمی بریتانیا در سال 2012 با اهدای جایزه افتخاری بفتا، از هرت برای سال‌ها فعالیت هنری در سینما تقدیر کرد.

یکی از معروف‌ترین کارهای هرت در سالهای اخیر، بازی در نسخه سینمایی رمان معروف جان لوکاره با عنوان «بندزن خیاط سرباز جاسوس» بود. اجرای درخشان بازیگر کهنه‌کار انگلیسی در این فیلم در نقش «کنترل» رییس ام‌آی‌6، تحسین منتقدان را برانگیخت. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««مرد فیل‌نما» منقرض شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..