تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«سوپرمن ایتالیایی» ۳۹ ساله شد

کد خبر: ۴۶۹۹۴۳

۳۳۲۰  بازدید

ایسنا: جانلوییجی بوفون یا به قول ایتالیایی‌ها «سوپرمن ایتالیایی» امروز ۳۹ ساله شد و این در حالی است که خیلی از دروازه‌بان‌های هم دوره او نظیر دیدا، ادوین فان در سار، فابین بارتز، سانتیاگو کانیسارس، اولیور کان و ینس لمن، از فوتبال خداحافظی کردند ولی او همچنان دروازه‌بان نخست تیم ملی فوتبال ایتالیا و یوونتوس است. به احتمال بسیار زیاد او را در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز خواهیم دید.

جی‌جی بوفون در تاریخ ۲۸ ژانویه سال ۱۹۷۸ در کارارا در ایتالیا به دنیا آمد. مادرش در رشته پرتاب وزنه کار می‌کرد و پدرش نیز وزنه بردار بود. دو خواهر او هم بازیکن والیبال هستند و عمویش نیز بسکتبالیست است. دروازه‌بان خوش اخلاق یوونتوس، به افتخارات زیادی دست یافته که در آمده است:

- بهترین دروازه‌بان جهان درسال ۲۰۰۳–۲۰۰۲.

- فیفا وی را در سال ۲۰۱۰ بهترین دروازه‌بان ۲۴ سال گذشته جهان معرفی کرد.

- بوفون با ایتالیا در پنج دوره جام جهانی، جام جهانی ۱۹۹۸، ۲۰۰۲ ، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ حاضر بوده و در سال ۲۰۰۶ با ایتالیا قهرمان جهان شد.

- او گرانترین دروازه‌بان جهان نیز بود که از پارما راهی یوونتوس شد تا به واسطه این انتقال، تیم محبوب دوران کودکی او یعنی پارما از خطر ورشکستگی نجات یابد. او یورو ۲۰۰۰ را به دلیل شکستگی انگشت از دست داد.

- جی‌جی بوفون در مسابقات یورو ۲۰۰۴ ، یورو ۲۰۰۸، یورو ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ حاضر بوده است. او در یورو ۲۰۰۸ به دلیل مصدومیت فابیو کاناوارو کاپیتان ایتالیا بود. اشک‌های او بعد از شکست برابر آلمان در یورو ۲۰۱۶ سوژه رسانه‌ها شده بود. به نظر می‌رسید این آخرین یوروی بوفون بوده باشد.

- او بهترین دروازه‌بان جام جهانی ۲۰۰۶ شناخته شد. بوفون در این دوره تنها ۲ گل خورده داشت که یک گل از زین الدین زیدان از روی نقطه پنالتی در دیدار نهایی بود و یک گل را نیز زاکاردو، مدافع ایتالیا در بازی برابر آمریکا وارد دروازه خودی کرد. بوفون در بقیه بازی‌های آن جام که با قهرمانی ایتالیا همراه شد، کلین شیت کرد.

- بوفون تاکنون ۱۳ بار بهترین دروازه‌بان سری‌ A و یک بار عنوان دومی توپ طلا (سال ۲۰۰۶) و چهار بار بهترین دروازه‌بان جهان را در کارنامه شخصی‌اش دارا می‌باشد.

- رکورد گرانترین دروازه‌بان تاریخ (از پارما به یوونتوس) و گرانترین خرید تاریخ باشگاه یوونتوس نیز در اختیار بوفون است.

- او خیلی اتفاقی دروازه‌بان شد. داستان از این قرار بود که بوفون در ۱۲ سالگی به تیم بوناسکولا پیوست و در ۱۳ سالگی به تیم پارما پیوست. جی‌جی برخلاف هم اکنون در ۱۳ سالگی در خط حمله به عنوان یک مهاجم بازی می‌کرد. او یکسال در همین پست باقی‌ماند که در ۱۴ سالگی هر دو دروازه‌بان مصدوم شدند و وی مجبور شد تا از دروازه دفاع کند. بنابراین او دو هفته در پست دروازه بانی ماند که بعد از دو هفته کار خود را به صورت رسمی در پست دروازه‌بانی شروع کرد.

- بوفون بیشترین بازی با پیراهن تیم ملی ایتالیا را نیز در کارنامه خویش داراست. او اخیرا از جانلوییجی دوناروما به عنوان جانشین خود یاد کرده که عضو میلان است.

- او یکی از بازیکنانی است که حسرت قهرمانی در لیگ قهرمانان را دارد و هنوز نتوانسته این عنوان را در کارنامه پرافتخار خود داشته باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««سوپرمن ایتالیایی» ۳۹ ساله شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..