تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : خاک خوردن داروهای حیاتی در گمرک به خاطر یک امضا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان غذا و دارو به عنوان متولی اصلی بازار دارویی کشور، بر واردات دارو نیز نظارت دارد و از همین رو، واردکنندگان دارو می بایست برای ترخیص و توزیع داروهای وارداتی، از مسیر سازمان غذا و دارو عبور کنند.

به گفته یکی از وارد کنندگان دارو که از وضعیت ترخیص و توزیع داروهای وارداتی به شدت گله مند است، به خبرنگار مهر، گفت: واردکنندگان دارو برای توزیع «پارت اول» دارو، می بایست مجوز سازمان غذا و دارو و همچنین تاییدیه آزمایشگاه مرجع را داشته باشند.

وی با عنوان این مطلب که این روال اداری نمی بایست بیش از از دو هفته و حداکثر ۲۰ روز شود، افزود: متاسفانه بعضا شاهد هستیم که این مدت زمان به سه، چهار و حتی پنج ماه هم می رسد.

داروهای وارداتی از آن حیث اهمیت دارند که اصولا بر اساس نیاز بیماران در داخل کشور، نسبت به خرید و واردات آنها از سوی شرکت های دارویی اقدام می شود. یعنی اینکه، این قبیل داروها نمی بایست زمان زیادی در گمرک بمانند.

این وارد کننده دارو با گلایه از بوروکراسی اداری در بخش هایی از سازمان غذا و دارو، گفت: متاسفانه برای گرفتن یک امضا، روزهای زیادی به سازمان غذا و دارو می روم اما پاسخی که می شنوم، این است که مسئول مربوطه جلسه دارند.

به گفته وی، داروهای وارداتی بر اساس پیش بینی و نیاز کشور صورت می گیرد و از همین رو، لازم است در اسرع وقت نسبت به ترخیص آنها اقدام شود.

این وارد کننده دارو، با اشاره به موضوع ایمنی داروهای وارداتی در گمرک، افزود: دمای نگهداری محصولات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هنگامی که دما نگهداری داروها دچار نوسان شود، می تواند حتی منجر به از بین رفتن آنها گردد.

حتما بخوانید :   زیباجو : ای که دست‌ات می‌رسد

وی با اعلام اینکه یک محموله دارویی به ارزش ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان به دلیل نوسانات دمایی، در حال از بین رفتن است، گفت: اطاله زمان به خاطر یک امضا، قابل پذیرش نیست.

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : خاک خوردن داروهای حیاتی در گمرک به خاطر یک امضا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..