تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بسته شدن منافذ پوست با پاک نکردن آرایش

فرآیند پیری پوست پاک نکردن صورت قبل از خواب پاک نکردن آرایش قبل از خوابیدن پاک کردن آرایش

هرگز با صورتی که آرایش دارد نخوابید می خواهیم با عوارض خوابیدن با آرایش آشنا شویم منافذ پوستی با مواد  آرایشی بسته می شوند همچنین عدم تمیزکردن منافذپوستی تاثیر زیادی در بروز آکنه و چین  چروک روی پوست خواهد گذاشت بهتر است با شستن صورت قبل از خواب و لایه برداری به موقع از بروز این مشکلات پوستی پیشگیری کنید .

یکی از عادت‌های بدی که منجر به گرفتگی منافذ پوستی می‌شود، پاک نکردن آرایش قبل از خوابیدن است. بسیاری از افراد با مضرات این عادت آشنایی دارند، اما هنوز هم به انجام دادن آن ادامه می‌دهند. دکتر جوئل شلسینگر، متخصص پوست، می‌گوید: «پاک کردن آرایش در وقت لازم، یکی از اقدامات ضروری در برنامه روزانه مراقبت از پوست است. پاک نکردن صورت قبل از خواب، به مواد آرایشی، چربی‌ها و آلاینده‌های محیطی که در تمام طول روز روی صورت جمع شده‌اند، اجازه می‌دهد تا در زمان خواب به درون منافذ پوستی فرو بروند. یکی از عوارض این اتفاق، شکل‌گیری جوش‌های زیاد روی صورت است. اما متاسفانه باید گفت که فرآیند پیری پوست را تسریع می‌کند و حتی به بزرگ شدن منافذ پوستی منجر می‌شود». اگر قبل از خوابیدن به اندازه‌ای خسته می‌شوید که پاک کردن مواد آرایشی از روی صورت برای شما غیرممکن می‌شود، می‌توانید از دستمال مرطوب کمک بگیرید. البته باید از انواعی استفاده کنید که برای پوست حساس دور چشم‌ها طراحی شده‌اند. با این‌حال، استفاده از دستمال مرطوب در طولانی‌مدت می‌تواند مضراتی به همراه داشته باشد. عادت بد دیگری که به گرفتگی منافذ پوستی منجر می‌شود، نایده گرفتن لایه‌برداری است. با این‌حال، لایه‌برداری هنوز هم به‌عنوان بهترین راه برای تمیز کردن منافذ پوستی شناخته می‌شود.

اما چه چیزی اهمیت لایه‌برداری را افزایش می‌دهد؟ پاک‌کننده‌ها، سلول‌های مُرده پوستی که در طول هفته روی صورت جمع می‌شوند را به‌طور کامل از بین نمی‌برند. به‌گفته دکتر شلسینگر، متخصص پوست، یک یا دو بار لایه‌برداری در هفته به از بین بردن مواد زاید مثل چربی‌ها کمک می‌کند و مانع از شکل‌گیری جوش‌های آکنه‌ای می‌شود. این وضعیت درنهایت منافذ پوستی را کوچک‌تر می‌سازد».

سلامتیسم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بسته شدن منافذ پوست با پاک نکردن آرایش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..