تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گرد و غبار نتیجه سهل‌انگاری محیط زیست است/ لایحه هوای پاک این هفته به صحن مجلس می‌آید/ گرد و غبار برق منطقه شوش را قطع کرد

سید راضی نوری در گفت‌و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، با اشاره به بروز گرد و غبار و فلج شدن زندگی مردم، در خوزستان گفت: متأسفانه هرگاه مشکلی پیش می‌آید همان موقع به فکر می‌افتیم تا شاید راهکاری برای آن مشکل پیدا کنیم در حالی که معضلی مانند گرد و غبار نتیجه سهل‌انگاری مجموعه‌هایی مانند محیط زیست است.

وی ادامه داد:‌لایحه هوای پایک هم اکنون به مجلس آمده است که در موارد کوچکی نیاز به اصلاح داشت که  هم اکنون برای اصلاح  ارسال شده است و امیدواریم در این هفته بتوانیم خارج از نوبت آن را به صحن بیاوریم و بررسی کنیم.

این نماینده مجلس افزود: سازمان محیط زیست که متولی امر کنترل آلودگی هوا و ریز گردهای است باید سختی‌های مردم و خسارت‌هایی که به واسط این سهل‌انگاری‌ها به زیرساخت‌های کشاورزی و برق منطقه وارد می‌شود را جدی بگیرد. چرا ک ه از شب گذشته برق بیشتر مناطق در منطقه شوش قطع بود. مردم وقتی می‌بینند مسئولان جوابی به آنها نمی‌دهند مهاجرت می‌کنند و این می‌تواند ضرر زیادی را به آن منطقه بزند.

وی اظهار داشت: خواسته ما این است که مسئولان این موضوع را جدی بگیرند و با صحبت‌هایی مانند اینکه ریشه گرد و غبار و منبع اصلی آن در خارج از کشور است نمی‌توان مردم را قانع کرد.

نوری افزود:‌لازم است برنامه‌های کوتاه‌مدت و طولانی‌مدتی را در این خصوص داشته باشند تا بتوان در دوره‌های زمانی مشخص آن را مدیریت کرد.

وی در خصوص اینکه آیا ورود گرد و غبار به کشور و تشدید آن طی روزهای اخیر قابل پیش‌بینی بود گفت: ممکن است این موضوع قابل پیش‌‌بینی باشد اما یکسری مسائل در داخل کشور وجود دارد که فرامرزی نیست مانند رهاسازی آب داخل تالاب‌ها و حقابه محیط زیستی.

این نماینده مردم شوش در مجلس اظهار داشت:‌هم اکنون بخش زیادی از گرد و غباری که منطقه را تحت تاثیر قرار داده است منبع آن هورالعظیم است که می‌توان با رهاسازی آب داخل آن تا حد زیادی این مشکل را حل کرد. مالچ‌پاشی و نهال‌کاری از دیگر برنامه‌هایی است که به صورت میان‌مدت می‌توانند راهکارهای موقتی برای حل معضل گرد و غبار باشد.

وی در خصوص آبگیری 63 درصدی تالاب هورالعظیم که توسط مسئولان محیط زیست مطرح می‌شود گفت: آنچه که ما هم اکنون می‌بینیم ریزگردهایی است که از آن منطقه بلند می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد که هورالعظیم هنوز منتظر رهاسازی آب است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/SLLTP2



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گرد و غبار نتیجه سهل‌انگاری محیط زیست است/ لایحه هوای پاک این هفته به صحن مجلس می‌آید/ گرد و غبار برق منطقه شوش را قطع کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..