تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چشم پوشی از هزینه ها علت سود بالا بانک ملت

به گزارش افکارنیوز،

از صورت‌های مالی 9 ماهه بانک ملت (حسابرسی نشده) رونمایی شد، اقدامی که مجوزی بود برای بازگشایی نماد این بانک در تابلوی بورس.

بر اساس این صورت ها، در 9 ماهه اول امسال، در بخش درآمد فعالیت های مشاع، سود بانک ملت از تسهیلات اعطایی 9 هزار و 889 میلیارد تومان، سود حاصل از سپرده گذاری ها و سرمایه گذاری ها 1671 میلیارد تومان بود. مجموع درآمدهای مشاع 11 هزار و 555 میلیارد تومان محاسبه شده است.

اما سود علی الحساب پرداختی به سپرده گذاران 11 هزار و 609  میلیارد تومان بوده است، با این وجود در مقابل عنوان « کسری (مازاد) پرداختی به سپرده های سرمایه گذاری» عدد صفر درج شده است.

در بخش درآمدهای غیرمشاع، سود و وجه التزام دریافتی (جریمه دیرکرد) 2 هزار و 420 میلیارد تومان، کارمزد دریافتی 746 میلیارد تومان و سایر درآمدها 104 میلیارد تومان ارزیابی شده است.

طبق این گزارش، جمع درآمد غیرمشاع 4 هزار و 208 میلیارد تومان بوده است.

اما در بخش هزینه ها، هزینه های اداری و عمومی 2 هزار و 485 میلیارد تومان، هزینه های مالی و سود پرداختی به سپرده های ارزی 1585 میلیارد تومان و سایر هزینه ها 54 میلیارد و 904 میلیون تومان ثبت شده است.

نکته جالب توجه عدم تعیین هزینه برای دو مولفه هزینه مطالبات مشکوک الوصول و هزینه مزایای بازنشستگی کارکنان (اکچوئری) است. در برابر این دو عنوان عدد صفر درج شده است.

بانک ملت در صورت های مالی 9 ماهه سال گذشته 296 میلیارد تومان برای هزینه مطالبات مشکوک الوصول اعتبار ذخیره کرده بود اما در 9 ماهه اول امسال هیچ اعتباری پیش بینی نکرده است.

 سود خالص بانک ملت در 9 ماهه اول امسال 24 میلیارد و 18 میلیون تومان است،اما در صورتی که هزینه مطالبات مشکوک الوصول و اکچوئری هم محاسبه و در صورت هزینه ها درج می شد، قطعا این بانک در 9 ماهه اول امسال با زیان مواجه شده بود.

عنوان ارقام به میلیارد تومان الف- درآمدهای مشاع   سود تسهیلات  اعطایی 9 هزار و 883 سود حاصل از سرمایه گذاری ها و سپرده گذاری ها هزار و 671 جمع درآمدهای مشاع 11 هزار و 551 کسر می شود: سود علی الحساب سپرده های سرمایه گذاری 11 هزار و 609 کسری (مازاد) پرداختی به سپرده گذاران 0 سهم سود سپرده گذاران 11 هزار و 609 سهم سود بانک و درآمد حق الوکاله 54 ب- درآمدهای غیرمشاع   سود و وجه التزام دریافتی (جریمه دیرکرد) 2 هزار و 420 کارمزد دریافتی 746 سایر درآمدها 104 جمع درآمد غیرمشاع 4 هزار و 208 ج- هزینه ها   هزینه های اداری و عمومی 2 هزار و 485 هزینه مطالبات مشکوک الوصول 0 هزینه مزایای بازنشستگی کارکنان (اکچوئری) 0 هزینه های مالی و سود پرداختی به سپرده های ارزی 158 سایر هزینه ها 54.9 سود خالص 24 سود سهام مصوب 0



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چشم پوشی از هزینه ها علت سود بالا بانک ملت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..