تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت اعتبارات پژوهشی را قبل از پایان سال تخصیص دهد

منصور کبگانیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه رشد تولید علم در کشور افزایش یافته است اظهار داشت: تولید علم در بخش مقاله علمی جایگاه خوب و در خور تحسینی دارد.

وی با بیان اینکه افت تولید علم در کشور جبران شد تصریح کرد: در پی افت فشار تولید علم در کشور، رهبر معظم انقلاب اسلامی هشدارهای لازم ارائه کردند که مقداری از این افت جبران شد.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه ظرفیت‌های مهمی در کشور برای رشد علمی وجود دارد تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های مهم در حوزه علم و فناوری  و رشد رقبای این حوزه، انتظار شتاب بیشتری است.

کبگانیان با بیان اینکه ایجاد شتاب در تولید علم در کشور به اعتقاد و پشتکار دولت‌ها بستگی دارد افزود: متاسفانه انتقادی که وجود دارد این است که بودجه‌های پژوهشی در بخش طرح‌های کلان ملی تقلیل یافته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر تخصیص اعتبارات پژوهشی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها افزود: جدول شماره 14 که در قانون بودجه سال 95 وجود دارد مربوط به اعتبارات پژوهشی است که از دولت تقاضا می‌‌شود برای تخصیص این اعتبارات به روزهای آخر سال موکول نشود چراکه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها نمی‌توانند  در مدت کوتاهی آن را هزینه کنند و این خسران برای کشور است.

وی با بیان اینکه میزان بودجه پژوهشی جدول شمار 14 قانون بودجه مانند دیگر دستگاه‌های اجرایی بسیار بالا نیست گفت: تخصیص این بودجه جهش علمی کشور را تضمین می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه متمرکز شدن بودجه پژوهشی در یک جدول برای پژوهشگران و محققان خوشحال کننده بود گفت: ما خوشحال بودیم که بودجه پژوهشی در جدول شماره 14 متمرکز شد البته سازمان برنامه و بودجه تلاش‌هایی برای پرداخت این اعتبارات کرده ولی باید تسریع یابد.

کبگانیان تاکید کرد: پروژه‌های پژوهشی کلان بدون حمایت و تامین بودجه به کندی اجرا می‌شود چراکه پژوهشگران بخصوص طرح‌های کلان ملی بدون حمایت و بودجه به رکود کشیده شدند مقداری لطمه خوردند که ان‌شاءالله سرعتی گرفته شود چراکه هر کدام از این طرح‌ها تعداد زیادی از محققان را تحت پوشش خودش گرفته است.

وی تاکید کرد: پروژه‌های پژوهشی برای آینده اقتصاد دانش بنیان کشور لازم و ضروری است این طور نیست که در کوچکترین مطلب نیاز به جهان صنعتی داشته باشیم چراکه نخبگان خیلی بالایی در کشور است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت اعتبارات پژوهشی را قبل از پایان سال تخصیص دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..