تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نکات مهمی که باید درباره ابتلا به آبله مرغان در کودک بدانید

می توان گفت آبله مرغان بیماری است که دیر یا زود هر کسی به آن مبتلا خواهد شد. این بیماری اغلب در سنین پائین فرد را مبتلا می کند. آبله مرغان در گذشته از انواع بیماری های کشنده به حساب می آمد اما امروزه با اختراع واکسن این بیماری خطر آن به صفر رسیده است. البته ابتلای به این بیماری در سنین بالا می تواند خطرناک باشد. با دکتر سلام همراه باشید.

نوزادم روی سینه جوش ها و نقاط قرمز دارد. آیا آبله مرغان دارد؟

نوزاد پاددتن مقابله با ویروس را هنگامی که در رحم مادر است، از مادر می گیرد. در سال اول، آرام شدن نوزاد در حین آبله مرغان امری غیر طبیعی است. آبله مرغان باعث تشکیل جوش های قرمز می شود که این جوش ها کم کم به تاول های آب دار صورتی تبدیل می شوند سپس تغییر رنگ داده و دانه های قهوه ای خشکی می شوند. پس از آن، موج جدید از تاول بر روی بدن کودک ظاهر می شود.
جوش ها در ابتدا بر روی صورت کودک تشکیل می شود سپس کل بدن را فرا می گیرد. کودکان معمولا بین دویست و پنجاه تا پانصد تاول در ابتدا می زند.
در هنگام آبله مرغان، کودک خسته و تب دار است. همچنین دو روز پیش از ظهور جوش های آبله مرغان، کاهش اشتها، آبریزش بینی و سرفه مشاهده می شود. آبله مرغان حدود پنج تا ده روز به طول می انجامد.

نوزاد چگونه دچار آبله مرغان می شود؟

آبله مرغان از طریق ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. اگر کودک در معرض ویروس باشد، چهارده تا شانزده روز طول می کشد جوش های آبله مرغان ظاهر شود اما امکان ظهور جوش بین ده تا بیست و یک روز وجود دارد.
ویروس آبله مرغان از طریق دست دادن، تماس با تاول، سرفه و عطسه و از طریق هوا منتقل می شود. همچنین تماس مستقیم با مایع تاول نیز باعث انتقال ویروس می شود.

آیا آبله مرغان خطرناک است؟

برای نوزاد سالم، آبله مرغان فقط یک مزاحمت است. در موارد نادر، کودک سالم نیز در معرض عوارض جدی مثل عفونت های باکتریایی پوست، ذات الریه و تورم مغز قرار می گیرد. اگر فرزند شما آبله مرغان دارد و جوش به چشم او منتقل شود یا تب دارد و یا پوست اطراف آبله متورم و قرمز است به پزشک اطلاع دهید.
اگر سیستم ایمنی بدن نوزاد ضعیف است باعث عفونت می شود. برخی اقدامات مانند واکسیناسیون باعث بهتر شدن نوزاد می شود. همچنین در صورت ضعیف بودن سیستم ایمنی نوزاد، در صورت مشاهده علائم بیماری با پزشک تماس بگیرید.
بزرگسالان مبتلا به آبله مرغان در معرض ذات الریه باکتریایی قرار دارند. اگر باردار هستید و آبله مرغان نداشته اید، درباره اقدامات احتیاطی در حین بارداری با پزشک صحبت کنید.

زونا چیست؟

همان ویروسی که باعث آبله مرغان می شود باعث زونا نیز می شود. هنگامی که ویروس آبله مرغان در بدن باقی می ماند و پس از چند سال ظاهر می شود باعث زونا می شود.

آیا راهی برای جلوگیری از آبله مرغان وجود دارد؟

بله، انجام واکسیناسیون، اولین واکسن در سن بین دوازده تا پانزده ماهگی و واکسن دوم در سن بین چهار تا شش سالگی تزریق می شود.
واکسیناسیون عوارض جانبی دارد. اگر کودک شما به آنتی بیوتیک، ژلاتین حساسیت دارد او را واکسینه نکنید.
اگر کودک سرطان دارد یا به تازگی خون گرفته است یا دوز بالایی استروئید خوراکی مصرف می کند باید پزشک واکسینه را بررسی کنید.

درمان آبله مرغان کودک

سعی کنید تا بهبود کودک از خارج شدن او از منزل جلوگیری کنید.
برای تسکین خارش کودک، هر سه تا چهار ساعت او را حمام آب سرد ببرید. در آب حمام، جوش شیرین یا جو بریزید. پس از حمام لوسیون بر روی جوش و نقاط خارش دار بمالید.
ناخن کودک را کوتاه کنید و اجازه ندهید خود را بخاراند این کار باعث زخم شدن و بیماری عفونی می شود.
برای کاهش تب از استامینوفن و ایبوپروفن استفاده کنید. به هیچ عنوان به کودک آسپرین ندهید.
اگر کودک خیلی ناراحت است برای کاهش خارش از پزشک اجازه بگیرید آنتی هیستامین بیشتری به او بدهید.
پزشک می تواند داروی ضد ویروسی مانند آسیکلوویر به کودک بدهد اما این قرص برای کودکان سالم تجویز نمی شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نکات مهمی که باید درباره ابتلا به آبله مرغان در کودک بدانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..