تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ثبت سالانه 200 مورد تومور بدخیم مغزی در خراسان

مدیر گروه رادیوتراپی انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،گفت: بر اساس آمار ثبت موارد بدخیم وزارت بهداشت، سالانه 200 مورد جدید ابتلا به تومور بدخیم مغزی در خراسان داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر کاظم انوری  در حاشیه سمینار علمی دو روزه «تازه‌های نوروانکولوژی» افزود: به نظر می‌رسد آمارواقعی موارد ابتلای سالانه  به تومور بدخیم مغزی در خراسان ومشهد بیشتر از ارقام رسمی باشد که بخشی از این تفاوت آماری به عدم ثبت موارد و همچنین عدم نمونه‌برداری باز می ‌گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تومورهای مغزی 2 تا سه  درصد کل تومورهای بدن انسان را ایجاد می کنند؛ بیان کرد: ابتلای مردان به تومور مغزی یک و نیم برابر موارد ابتلای بانوان است.

دبیر علمی سمینار «تازه‌های نوروانکولوژی» گفت: در بروز سرطان های مغز و اعصاب نقش عوامل محیطی کم‌رنگ‌تر است  اما تماس مداوم با اشعه ایکس در این رابطه بی تاثیر نیست. همچنین بعضی از مطالعات در خصوص استفاده طولانی مدت از تلفن همراه شواهدی را ذکر کرده‌اند که اگر چه متقن نیست اما به هر حال این احتمال که استفاده زیاد از تلفن همراه در بروز تومورهای مغزی اثرگذار باشد؛ را تقویت می‌کند. از این رو مناسب‌تر است که افراد استفاده از تلفن همراه را محدود کرده و در هنگامی که نیازی به تلفن ندارند آن راخاموش کنند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عواملی چون سندروم‌های خاص ژنتیکی در بروز تومورهای مغزی اشاره کرد و گفت: سرطان خون و سرطان های مغز و اعصاب دو سرطان شایع در اطفال است که تشخیص زودهنگام آن ها در درمان کامل بسیار حائز اهمیت است.

وی توجه به علائمی چون سردرد همراه با ختلال حسی چون اختلال در بینایی یا شنوایی و اختلال در حرکت اندام‌ها را ضروری خواند و گفت:  اگر چه سردرد بسیار شایع است اما سردردی که همراه با اختلال حسی یا حرکتی باشد حتما باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

دکتر انوری در ادامه از درمان جراحی و رادیوتراپی به عنوان درمان‌های اصلی تومورهای مغزی نام برد و گفت: شیمی ‌درمانی در درمان انواع زیادی از تومورهای مغزی نیز نقش عمده دارد البته باید  بگویم که استفاده از مارکرهای مولکولی برای تجویز داروهای مناسب هر بیمار امروزه بسیار مورد استفاده است و در حال حاضر در سطح شهر مشهد نیز از مارکرهای MGMT و IDH برای تجویزهای دقیق‌تر و با اثرگذاری بیشتر استفاده می‌شود اما گسترش بیشتر استفاده از این روش‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام//ف.ف




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ثبت سالانه 200 مورد تومور بدخیم مغزی در خراسان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..